Blog
Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing és networking világából, a csapatunktól.
Ha elolvasod a blogbejegyzéseinket, jobban megismerhetsz bennünket!
Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!


Hozz két jól működő értékesítőt!
2018.05.11. 20:33Hozz két jól működő értékesítőt!
Nemrégiben ezt a feladatot kaptam egy ügyfelemtől, ez a megbízás tette fel a pontot az elmúlt fél év előkészületeire. Az elmúlt időszakban az ügyfeleimnél szerzett tapasztalatokat összefoglalva jutottam arra az elhatározásra, hogy foglalkozni fogok az értékesítéshez szorosan kapcsolódó területekkel is.
Olvasási idő: kb. 4 perc.
Tovább

Ne akard meggyőzni az ügyfeledet!
2018.05.06. 8:37Él egy tévhit az értékesítésben: érvelj és győzd meg az ügyfeledet. Azt javaslom, hogy ne tedd. Furcsa mi? De gondolj bele, ha én értékesítőként „megdoblak” érvekkel, mit fogsz csinálni? Mit csinálsz ha megdobnak valamivel? Felemeled a kezed (azaz kifogásokkal élsz) és védekezel. „De akkor mit csináljak értékesítőként?”
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Amikor az ügyfél kéri, hogy emelj árat – autómosó 2
2018.04.21. 17:49Kívánatos helyzet egy értékesítőnek vagy vállalkozónak ugye? Egy barátom tegnap azzal hívott fel, hogy az ügyfelei kérték, hogy emeljen árat. Elmesélem a történetet, hátha neked is tanulságos lesz.
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

3+1 instant bevételnövelő tipp értékesítőknek
2018.04.15. 20:10Adok 3+1 instant bevételnövelő tippet, amit már holnap ma tudsz alkalmazni. Egyik sem igényel hetekig tartó tanulást, csak egy kis fegyelmet. Ha elkezded használni, csak ezektől 20%-ot javulhat az ügyfélkonverziód!
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Tulajdonrész vagy páros lábbal?
2018.04.09. 17:52Ha átlagon felüli a hozzáállásod, akár tulajdonrészt is kaphatsz, (természetesen cége válogatja), ha nem, akkor a címben említett módon kísérnek ki a cégtől. Igen, a hozzáállásról lesz szó. Ami -bármilyen furcsa is- egy értékesítőnél 75% garancia a sikerre. (20% a tanulási hajlandóság, 5% a tehetség.)
Mindkettőre van példa a szűk ismeretségi körömben.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

A szolgáltatást nem kell értékesíteni???
2018.03.31. 12:08Volt a héten egy érdekes telefonbeszélgetésem. Küldtem egy hírlevelet 4 elkövetkező sales és kkv eseményről. Felhívott egy Vittinger Meetup hírlevél olvasóm, hogy az utóbbi időben több hírlevelem ment ki. Elmondta, hogy őt nem érdekli a sales, ő szolgáltat, nem terméket árul. neki ez nem releváns.
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

A vevőmágnes árajánlatról
2018.02.24. 12:15Az ajánlataid hány százalékából lesz üzlet? Ha ez a szám 50% alatt van, akkor ideje végig gondolni, hogy hogyan tudnád ezt az arányt javítani. Ehhez adok néhány szempontot ebben a blogban.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Miért a drágább autómosót választják a vevők?
2018.02.09. 18:233500 Ft átlagárú autómosás helyett 8000 Ft-os autómosás. És jönnek a vevők, tele van a mosó munkával. Igen, megint árazás. De ezt a témát hozza fel nekem a legtöbb üzletkötő, vállalkozó, ezért írok róla ennyit.
Az előző blogomban említett 5 mondattal ellentétben most egy nagyon jó beszélgetést folytattam egy barátommal, aki egy autómosó hálózat első üzletét csinálja éppen Budapesten, a VI. kerületben. Nézzük meg, hogyan éri el az említett árat.
Olvasási idő: kb. 1 perc.
Tovább

Mennyire fontos szempont az ár az értékesítésben?
2018.01.29. 13:09Kedves értékesítő/vállalkozó olvasóm!
Fussunk neki harmadszor is az ár szerepének az értékesítésben. Miért? Mert van 5 unalomig ismételt rossz beidegződés, amit különböző cégeknél tapasztaltam az elmúlt 4-5 hónapban:
- „Nem tudok eladni, csökken a forgalmam, mert a konkurencia olcsóbb.”
- „Mindig alkudoznak, és mindig az ár dönt, ha nem mi vagyunk a legolcsóbbak, akkor nem tudunk nyerni.”
- „Majd csinálunk két ár akciót, és többet fognak venni a viszonteladóink.”
- „Ne gyere nekem azzal, hogy nem számít az ár, a mi piacunk speciális, itt nem igaz, amit mondasz!”
- „ Ebben az országban nincs pénz, mindenki szegény, csak az olcsót lehet eladni.”
Most pedig nézzük meg, hogy miért tartom rossz beidegződésnek ezt az 5 mondatot.
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

A világ legfeleslegesebb árajánlata
2018.01.25. 18:49Egyik ügyfelemnél tartottam a viszonteladóinak egy értékesítési tréninget. Ezen a tréningen az értékesítés alap lépéseiről volt szó, és ezek közül az egyikben szó esett az árajánlatokról. Ahogy Tőled most, tőlük is megkérdeztem, hogy melyik a világ legfeleslegesebb árajánlata.
Szerinted melyik?
Tovább

5+1 tipp, hogy ne az ár számítson
2018.01.10. 16:30Munkám során az egyik legnagyobb dicséretet az egyik konkureciánktól kaptam, kb. 18 évvel ezelőtt. Akkor egy burkolat szaküzletben dolgoztam, és többek között egy nívósabb magyar csempegyár termékeit is forgalmaztuk. Egy szép tavaszi reggelen berontott az egyik konkurens építőanyag kereskedés vezetője, és köszönés helyett annyit mondott:
- Most azonnal áruld el, hogy ugyanazt a csempét hogy tudod 20%-kal drágábban eladni mint én!
- Köszönöm!
feleltem, és így folytattam:
- ennél jobban nem is kezdődhetne a napom!.Nem árulom el minden szakmai titkomat, de az egyik okot te is láthatod, ha megnézed a csempéket.
Talán a legtöbb segítséget abban kérik az ügyfeleim, hogy mit csináljanak, hogy ne az ár számítson a értékesítésben. Komoly tévhitek vannak a fejekben, hogy miért az ár a legfontosabb tényező, a legfőbb jellemzője egy-egy üzletkötésnek.
Tovább

Kanapé az értékesítésben
2017.12.20. 17:51Kedves olvasóm!
Ha a cím alapján asszociálsz a szereposztó díványra, akkor csalódást fogok okozni. Nem, itt nincs szó a megvesztegetésnek ezen formájáról, és nem is bútorüzletről fogok írni. Sőt, nem a pszichológus munkaeszköze lesz a blogom témája. De egy Trabant is van a sztoriban...
Hogyan is kapcsolódik a kanapé az értékesítéshez?
Tovább

Az egó rossz tanácsadó
2017.11.24. 14:38Már egyszer írtam erről, de mivel nap mint nap találkozom vele, ezért még mindig aktuális. Akár értékesítő, akár vállalkozó vagy, az egó rossz tanácsadó. Pillanatnyilag úgy tűnhet, hogy érhetsz el sikert, de hosszútávon nincs esélyed. Ha lenézed a vevőidet, (ha van egy csöpp eszük) nem fognak vásárolni nálad. Ha lenézed az alkalmazottaidat, (ha van egy csöpp eszük) úgy ott hagynak, hogy nem is köszönnek el.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

A networking egyenlő az uram-bátyám mutyival? NEM, NEM és NEM!
2017.11.08. 14:39Nemrég beszélgettem egy vállalkozóval ügyfélszerzésről. Be akar jutni egy cég egyik vezetőjéhez, és azt kérte, hogy tanítsam meg, hogy hideghívással hogyan juthat be. Erre udvarias, de határozott nemet mondtam.
Megkérdeztem, hogy milyen sikereket ér el hideghívással. Minimálisat, válaszolta. Ekkor javasoltam, hogy ne egy XX. századi módszert javítgassunk, hanem nézzük meg, hogy milyen más módon juthat be.
Olvasási idő: kb. 4 perc.
TovábbTe hogyan növeled jövőre a forgalmadat?
2017.10.31. 7:47Az utóbbi időben (készülődvén az év végi zárásra és a jövő évi tervezésre) több vállalkozótól is hallottam a következő mondatot:
Nem értem. Csökkent a forgalom a boltban/üzletkötőimnél, hiába mondom azt embereimnek, hogy ez így nem lesz jó.
Ez a mondat mindig ugyanarra a problémára utal, hogy a kkv szektorban még mindig alig jellemző néhány egyszerű statisztika vezetése. Aktuális a felvetés, hiszen a jövő évi sales terveket lassan ideje valami alapján elkészíteni. (Ugye már te is tervezel???)
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Alázat vagy megalázkodás? Nem mindegy!
2017.10.04. 18:56Mindig azt tanítom a sales-es kollégáknak, hogy az alázat az ügyfél iránt egy nagyon fontos tulajdonsága egy értékesítőnek. A nagy egó ebben a szakmában hosszú távon kizárja a sikert.
A megalázkodás viszont hiba. Ne hagyd magad! A minap egy tréningen kérdezte egy üzletkötő, hogy mit csináljon azzal az ügyfél jelölttel, akinél már sokadszor van, és legutoljára a tárgyalásuk alatt az emailjeire válaszolgatott. Nem mert erre reagálni az értékesítő, nehogy elveszítse a jelöltet.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

A nagy esemény: mérnök vs. értékesítő boxmeccs
2017.09.04. 14:27A nagy esemény: mérnök vs. értékesítő boxmeccs
Igen, ez a meccs a vállalkozók fejében zajlik. Többször olvasok álláshirdetéseket olyan szöveggel, hogy „mérnök-üzletkötőt” keresnek (ma a Profession portálon is több, mint 40 ilyen van). Egy a baj ezzel, hogy ilyenkor két különböző emberről beszélünk. Nem azért, mert egy mérnök nem képes elsajátítani az értékesítést (kifejezetten szeretem a mérnök vagy informatikus ügyfeleket), hanem azért, mert valószínűleg nem akarja elsajátítani. Márpedig szándék nélkül, kényszerből még senki nem lett jó értékesítő. De a képességek sem feltétlen ugyanazok a két embertípusnál.
Ebben az írásomban azt boncolgatom, hogy egy vállalkozásnak melyik tudás a fontosabb egy értékesítő esetében.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Egó, te „drága”, bevételeink megrontója!
2017.08.10. 10:25Igen, drága. Főleg az értékesítőknek, vállalkozóknak. Lehet ezzel vitatkozni, de ha az ügyfeleid szempontjából nézed, akkor drága, mert sokba kerül neked, ha nem tiszteled az ügyfeleidet, és nem alázattal közeledsz feléjük. Mert a nagy egó ezt kizárja. Ugyanis senki nem szeret öntelt, „kihaénnem” típusú embertől vásárolni.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Akarod tudni a nyugati bérszínvonal és a nyolcszámjegyű nyereség titkát a KKV szektorban?
2017.08.02. 21:57Kedves Olvasóm!
Útjára indítom interjú sorozatomat, amiben figyelemre méltó magyar kkv vállalkozóknak teszek fel kérdéseket. Célom, hogy a válaszokban találd meg te is azt a néhány gondolatot, amivel sikeresebbé teheted a vállalkozásodat, tanulhatsz olyanoktól, akik sikeresen építik vállalkozásukat.
Első alanyom Nágel Balázs, a Nordart tulajdonosa és ügyvezetője. Balázs már fél éve ügyfelem. Amit benne nagyon becsülök, hogy már most is sikeresen vezeti a vállalkozását, mégis (vagy éppen ezért) minden alkalmat megragad, hogy tanuljon, fejlődjön és fejlesszen. Az, hogy sikeres, nem kérdés, nyolcszámjegyű, 10% feletti adózás előtti nyereséget szokott elérni.
Egy kellemes nyári reggelen egy hangulatos tatai kávézóban ülünk, és egy kávé mellett beszélgetünk.
Olvasási idő: kb. 6 perc.
Tovább

Én már öreg vagyok tanulni!
2017.06.04. 10:11Kedves olvasóm!
Igen, ha nem tanulsz, bizony öreg vagy. Te döntötted el. Ne panaszkodj, ha bácsinak/néninek szólítanak.
A korral, tapasztalattal és az ebből következő sajátságos egóval, mint kifogással kétféleképpen találkozom a szakmámban.
Kattints a tovább gombra, ha meg akarod tudni, hogy én fiatalnak tartalak-e, vagy bácsinak/néninek foglak szólítani, ha legközelebb találkozunk. :)
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább