Blog

Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, nagy ügyfél, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales és networking világából, a kapcsolatépítésztől.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseimet, jobban megismerhetsz!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalamat is!

Egó, te „drága”, bevételeink megrontója! Egó, te „drága”, bevételeink megrontója!

2017.08.10. 10:25

Igen, drága. Főleg az értékesítőknek, vállalkozóknak. Lehet ezzel vitatkozni, de ha az ügyfeleid szempontjából nézed, akkor drága, mert sokba kerül neked, ha nem tiszteled az ügyfeleidet, és nem alázattal közeledsz feléjük. Mert a nagy egó ezt kizárja.  Ugyanis senki nem szeret öntelt, „kihaénnem” típusú embertől vásárolni.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Akarod tudni a nyugati bérszínvonal és a  nyolcszámjegyű nyereség titkát a KKV szektorban? Akarod tudni a nyugati bérszínvonal és a  nyolcszámjegyű nyereség titkát a KKV szektorban?

2017.08.02. 21:57

Kedves Olvasóm!

Útjára indítom interjú sorozatomat, amiben figyelemre méltó magyar kkv vállalkozóknak teszek fel kérdéseket. Célom, hogy a válaszokban találd meg te is azt a néhány gondolatot, amivel sikeresebbé teheted a vállalkozásodat, tanulhatsz olyanoktól, akik sikeresen építik vállalkozásukat.

Első alanyom Nágel Balázs, a Nordart tulajdonosa és ügyvezetője. Balázs már fél éve ügyfelem. Amit benne nagyon becsülök, hogy már most is sikeresen vezeti a vállalkozását, mégis (vagy éppen ezért) minden alkalmat megragad, hogy tanuljon, fejlődjön és fejlesszen. Az, hogy sikeres, nem kérdés, nyolcszámjegyű, 10% feletti adózás előtti nyereséget szokott elérni. 

Egy kellemes nyári reggelen egy hangulatos tatai kávézóban ülünk, és egy kávé mellett beszélgetünk.

Olvasási idő: kb. 6 perc.

Én már öreg vagyok tanulni! Én már öreg vagyok tanulni!

2017.06.04. 10:11

Kedves olvasóm!

Igen, ha nem tanulsz, bizony öreg vagy. Te döntötted el. Ne panaszkodj, ha bácsinak/néninek szólítanak.

A korral, tapasztalattal és az ebből következő sajátságos egóval, mint kifogással kétféleképpen találkozom a szakmámban.

Kattints a tovább gombra, ha meg akarod tudni, hogy én fiatalnak tartalak-e, vagy bácsinak/néninek foglak szólítani, ha legközelebb találkozunk. :)

Olvasási idő: kb. 2 perc.

A hülye vevő... A hülye vevő...

2017.05.15. 8:28

...kifejezés az én szótáramban nem létezik. Értékesítőként sok lehetőséged és felelősséged van, hogy ne kelljen hülyének tartani a vevőidet. Akár te mész az ügyfélhez, akár az ügyfél megy az üzletedbe, nincs jogod lehülyézni.

Sok értékesítő/vállalkozó van manapság is, aki mégis lehülyézi a vevőit. Elfelejti, hogy belőlük él. Fontosabb az egója, mint a bevétele.

Igen, de akkor mit csinálj azokkal, akik nem értenek meg, kötözködnek, elvtelenül alkudoznak, és rabolják az értékes idődet? Most elárulom. :)

Az én piacom olyan árérzékeny! Az én piacom olyan árérzékeny!

2017.05.01. 11:18

A tréningjeim során minden második alkalommal elpanaszolják az üzletkötők, hogy az ő piacuk mennyire árérzékeny. Nem tud mit kezdeni azzal, hogy ha annyit mond a vevőjelöltje, hogy ez drága, és elmegy, beszerzi valahol olcsóbban. Aztán kicsit később rájön, hogy “nem ilyen lovat akart”. Végül az üzletkötő és a vevő sem lett elégedett.

Vállalkozóknak, cégvezetőknek elolvasni tilos! Vállalkozóknak, cégvezetőknek elolvasni tilos!

2017.04.23. 15:24

Kedves olvasóm!

Ha vállalkozó, vagy cégvezető vagy, NE olvasd el, csak küldd tovább az értékesítőidnek! Nem neked való, sőt lehet, hogy pimasznak találod az írásomat. :) Még a végén úgy tűnne, hogy én vezetem az értékesítők szakszervezetét.

Szóval kedves értékesítők! Ez az írás nektek szól!

Hogyan kapcsolj sales fokozatba? Hogyan kapcsolj sales fokozatba?

2017.03.27. 8:40

Kedves olvasóm!

Ha te mérnök, informatikus, ügyvéd, bölcsész, stb. végzettségű és beállítottságú ember vagy, és van egy vállalkozásod, akkor bizony te is értékesítő vagy. Most esetleg tiltakozol: “Méghogy kupec/ügynök/üzletkötő?! Na az nem vagyok!” Lehet, hogy le is nézed ezt a szakmát?

Pedig van olyan, hogy értékesítői üzemmód, ezt segítek neked is bekapcsolni.

Jó ügyfél a nagy ügyfél? Jó ügyfél a nagy ügyfél?

2017.03.13. 19:29

Kedves értékesítő olvasóm!

Ha viszonteladóknak értékesítesz, akkor szerintem már te is ábrándoztál, hogy ha valami nagy fogást, egy igazán nagy ügyfelet, gigacéget szerzel meg, akkor anyagilag is, erkölcsileg is a mennyekbe jutsz. Te leszel a király! :)

De vajon ez biztos? Jönnek a rendelések, dől a pénz, felteheted a lábad az asztalra?

Ezt vizsgáljuk meg többféle szempontból, és természetesen egy történettel is illusztrálom a választ.

 A világ legrövidebb értékesítési tréningje  A világ legrövidebb értékesítési tréningje

2017.02.25. 15:35

Kedves olvasóm!

A tevékenységem egyik alapvető eleme az értékesítési tréning. Van ennek egy rövid változata, aminek azt a címet adtam, hogy “A világ legrövidebb értékesítési tréningje”. Annyira rövid, hogy néhány perc alatt végig tudod olvasni, és ráadásul teljesen ingyen van. Ha betartod az ebben foglaltakat, már attól javulni fog a statisztikád.

A vállalkozó értékesítő? A vállalkozó értékesítő?

2017.01.19. 17:50

Kedves olvasóm!

A múlt héten egy kolléganőmmel tartottunk egy tréninget a célkitűzésről. A tréning elején megkérdeztem a résztvevőket (mindenki vállalkozó volt), hogy ki foglalkozik értékesítéssel. Senki sem jelentkezett. Megkérdeztem, hogy mivel foglalkoznak. Jöttek a válaszok, épületgépészet, informatika, oktatás, stb. Még egyszer mondom, mindenki vállalkozó volt.

Szerinted kell értékesítéssel foglalkozniuk?

Hogyan NE építs kapcsolatot egy rendezvényen Hogyan NE építs kapcsolatot egy rendezvényen

2017.01.16. 19:26

Kedves olvasóm!

Rövid lesz a következö sztori. Egy kamarai eseményen voltam, ami vacsorával zárult. Egy 12 fős asztalhoz ültem le. Az asztaltársaság (cégvezetők, vállalkozók) természetesen nyitott volt, így elkezdtünk beszélgetni vacsora közben, ki-ki a mellette ülővel. A beszélgetőpartnerem egyszer felállt, hogy hozzon desszertet, közben én figyeltem az egyik ismerősömet és az ő beszélgetőpartnerét.

Az értékesítő legfontosabb tulajdonsága Az értékesítő legfontosabb tulajdonsága

2017.01.14. 10:59

Kedves olvasóm!

Kezdhetsz tippelni, vajon mi a legfontosabb tulajdonsága egy kiváló értékesítőnek. Extrovertált? Hm, én ismerek olyan introvertált értékesítőt, aki nagyon eredményes. Sokat beszél? Ez sem, sőt ez kifejezetten rossz tulajdonsága egy értékesítőnek.

Rámenős? Nem, ha tudod az alapvető szakmai fogásokat, akkor nem kell rámenősnek, erőszakosnak lenned. légy inkább következetes és proaktív.

Akkor mi lehet?

3 tévhit az értékesítésben 3 tévhit az értékesítésben

2017.01.10. 18:29

Kedves olvasóm!

Munkám során több olyan tévhittel találkoztam ami az értékesítéshez kapcsolódik. Ezek közül szeretnék kiemelni és megcáfolni hármat.

A sikeres értékesítés jutalma A sikeres értékesítés jutalma

2017.01.05. 7:11

Kedves olvasóm!

Először is sikeres és boldog új évet kívánok! Az idei céljaid kitűzéséhez adok egy kis muníciót.

Vajon mi lehet a sikeres értékesítés legnagyobb jutalma? A jutalék? Az árrés? Az ügyvezetőd dícsérete?

Célkitűzés 2017 – ViP tréning (nem) csak értékesítőknek Célkitűzés 2017 – ViP tréning (nem) csak értékesítőknek

2016.12.11. 16:16

Neked hogy sikerült az 2016-os éved, és mi a célod 2017-re? Még nincs leírva!?

Itt az ideje értékelni 2016-ot, és elkészíteni a stratégiát, az üzleti tervet, a 2017-es célkitűzéseket. Ha nincs célod, biztos hogy éppen most is valaki másnak a céljáért teszel.

Ha pedig értékesítéssel foglalkozol - akár vállalkozóként, akár alkalmazottként – egyenesen elengedhetetlen, hogy legyenek céljaid!

Két téma, amit tilos szóba hozni egy üzleti tárgyaláson. Miért? Két téma, amit tilos szóba hozni egy üzleti tárgyaláson. Miért?

2016.12.11. 9:17

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

Igen, van két olyan téma amit soha nem hozunk szóba egy üzleti tárgyaláson. Ez pedig a politika és a vallás. Persze van még néhány, amit nem szoktunk (faji, nemi hovatartozás, Fradi vs. Újpest, stb.) de ez a kettő a legérzékenyebb. A következőkben pedig azt is elárulom, hogy miért.

'Majd pont maga tanítja meg nekem, taknyos!' 'Majd pont maga tanítja meg nekem, taknyos!'

2016.11.30. 16:56

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

A fenti cím, ahogy sejthető, a tanulásról szól. Értékesítői pályafutásom során sokféle szakemberrel, kereskedővel találkoztam, akiknek az általam forgalmazott anyagot és annak használatát kellett megmutatnom, "megtanítanom". 

Sokféle reakcióval találkoztam, a legtöbbje pozitív volt, de volt néha egy-egy furcsa esetem is. Ebből emeltem ki egyet, amit megosztok veled.

A tanulságot természetesen levonjuk a végén, ahogy sejted, arra fogok kilyukadni, hogy mindenkinek érdemes időnként visszaülni az iskolapadba.

Értékelés, tervezés, célkitűzés - ViP Tréning Értékelés, tervezés, célkitűzés - ViP Tréning

2016.11.18. 18:20

Neked hogy sikerült az idei éved, és mi a célod jövőre? 

Közeleg az év vége, itt az ideje értékelni az évet, és elkészíteni a stratégiát, az üzleti tervet, a 2017-es célkitűzéseket. Ha nincs célod, biztos hogy éppen most is valaki másnak a céljáért teszel!

Ha pedig értékesítéssel foglalkozol - akár vállalkozóként, akár alkalmazottként – egyenesen elengedhetetlen, hogy legyenek céljaid!

Értékesítés cégeknek – embereken keresztül (B2B helyett H2H) Értékesítés cégeknek – embereken keresztül (B2B helyett H2H)

2016.11.17. 12:46

Szeretettel várlak nyílt tréningemre 2016. december 7.-én!

Mérnök, informatikus, könyvelő, ügyvéd - egyszóval profi szakember vagy a területeden? Vállalkozóként vagy megtanulsz értékesíteni, vagy megfizetsz egy jó értékesítőt, aki megoldja neked ezt a feladatot, és megtanulod kontrollálni. A jó hír: az értékesítés tanulható! Sőt, szerethető! Persze, ha tudod az alaplépéseit. 

Kifogáskezelési technikák Kifogáskezelési technikák

2016.10.21. 7:54

Kedves értékesítő olvasóm!

Igen, a kifogáskezelésre kíváncsi mindenki a tréningemen, így most elárulok néhány titkot, arról, hogy én hogyan csinálom. Először is fel kell ismerned, hogy kifogásról vagy körülményről szól. Tudod, hogy mi a különbség a kettő között?