Blog

Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, nagy ügyfél, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales és networking világából, a kapcsolatépítésztől.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseimet, jobban megismerhetsz!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalamat is!

Miért a drágább autómosót választják a vevők? Miért a drágább autómosót választják a vevők?

2018.02.09. 18:23

3500 Ft átlagárú autómosás helyett 8000 Ft-os autómosás. És jönnek a vevők, tele van a mosó munkával. Igen, megint árazás. De ezt a témát hozza fel nekem a legtöbb üzletkötő, vállalkozó, ezért írok róla ennyit.

Az előző blogomban említett 5 mondattal ellentétben most egy nagyon jó beszélgetést folytattam egy barátommal, aki egy autómosó hálózat első üzletét csinálja éppen Budapesten, a VI. kerületben. Nézzük meg, hogyan éri el az említett árat.

Olvasási idő: kb. 1 perc.

Mennyire fontos szempont az ár az értékesítésben? Mennyire fontos szempont az ár az értékesítésben?

2018.01.29. 13:09

Kedves értékesítő/vállalkozó olvasóm!

Fussunk neki harmadszor is az ár szerepének az értékesítésben. Miért? Mert van 5 unalomig ismételt rossz beidegződés, amit különböző cégeknél tapasztaltam az elmúlt 4-5 hónapban:

  1. „Nem tudok eladni, csökken a forgalmam, mert  a konkurencia olcsóbb.”
  2. „Mindig alkudoznak, és mindig az ár dönt, ha nem mi vagyunk a legolcsóbbak, akkor nem tudunk nyerni.”
  3. „Majd csinálunk két ár akciót, és többet fognak venni a viszonteladóink.”
  4. „Ne gyere nekem azzal, hogy nem számít az ár, a mi piacunk speciális, itt nem igaz, amit mondasz!”
  5. „ Ebben az országban nincs pénz, mindenki szegény, csak az olcsót lehet eladni.”

Most pedig nézzük meg, hogy miért tartom rossz beidegződésnek ezt az 5 mondatot.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

A világ legfeleslegesebb árajánlata A világ legfeleslegesebb árajánlata

2018.01.25. 18:49

Egyik ügyfelemnél tartottam a viszonteladóinak egy értékesítési tréninget. Ezen a tréningen az értékesítés alap lépéseiről volt szó, és ezek közül az egyikben szó esett az árajánlatokról. Ahogy Tőled most, tőlük is megkérdeztem, hogy melyik a világ legfeleslegesebb árajánlata.

Szerinted melyik?

5+1 tipp, hogy ne az ár számítson 5+1 tipp, hogy ne az ár számítson

2018.01.10. 16:30

Munkám során az egyik legnagyobb dicséretet az egyik konkureciánktól kaptam, kb. 18 évvel ezelőtt. Akkor egy burkolat szaküzletben dolgoztam, és többek között egy nívósabb magyar csempegyár termékeit is forgalmaztuk. Egy szép tavaszi reggelen berontott az egyik konkurens építőanyag kereskedés vezetője, és köszönés helyett annyit mondott:

- Most azonnal áruld el, hogy ugyanazt a csempét hogy tudod 20%-kal drágábban eladni mint én!

- Köszönöm!

feleltem, és így folytattam:

- ennél jobban nem is kezdődhetne a napom!.Nem árulom el minden szakmai titkomat, de az egyik okot te is láthatod, ha megnézed a csempéket.

Talán a legtöbb segítséget abban kérik az ügyfeleim, hogy mit csináljanak, hogy ne az ár számítson a értékesítésben. Komoly tévhitek vannak a fejekben, hogy miért az ár a legfontosabb tényező, a legfőbb jellemzője egy-egy üzletkötésnek.

Kanapé az értékesítésben Kanapé az értékesítésben

2017.12.20. 17:51

Kedves olvasóm!

Ha a cím alapján asszociálsz a szereposztó díványra, akkor csalódást fogok okozni. Nem, itt nincs szó a megvesztegetésnek ezen formájáról, és nem is bútorüzletről fogok írni. Sőt, nem a pszichológus munkaeszköze lesz a blogom témája. De egy Trabant is van a sztoriban...

Hogyan is kapcsolódik a kanapé az értékesítéshez?

Az egó rossz tanácsadó Az egó rossz tanácsadó

2017.11.24. 14:38

Már egyszer írtam erről, de mivel nap mint nap találkozom vele, ezért még mindig aktuális. Akár értékesítő, akár vállalkozó vagy, az egó rossz tanácsadó. Pillanatnyilag úgy tűnhet, hogy érhetsz el sikert, de  hosszútávon nincs esélyed. Ha lenézed a vevőidet, (ha van egy csöpp eszük) nem fognak vásárolni nálad. Ha lenézed az alkalmazottaidat, (ha van egy csöpp eszük) úgy ott hagynak, hogy nem is köszönnek el.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

A networking egyenlő az uram-bátyám mutyival? NEM, NEM és NEM! A networking egyenlő az uram-bátyám mutyival? NEM, NEM és NEM!

2017.11.08. 14:39

Nemrég beszélgettem egy vállalkozóval ügyfélszerzésről. Be akar jutni egy cég egyik vezetőjéhez, és azt kérte, hogy tanítsam meg, hogy hideghívással hogyan juthat be. Erre udvarias, de határozott nemet mondtam.

Megkérdeztem, hogy milyen sikereket ér el hideghívással. Minimálisat, válaszolta. Ekkor javasoltam, hogy ne egy XX. századi módszert javítgassunk, hanem nézzük meg, hogy milyen más módon juthat be.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Te hogyan növeled jövőre a forgalmadat? Te hogyan növeled jövőre a forgalmadat?

2017.10.31. 7:47

Az utóbbi időben (készülődvén az év végi zárásra és a jövő évi tervezésre) több vállalkozótól is hallottam a következő mondatot:

Nem értem. Csökkent a forgalom a boltban/üzletkötőimnél, hiába mondom azt embereimnek, hogy ez így nem lesz jó.

Ez a mondat mindig  ugyanarra a problémára utal, hogy a kkv szektorban még mindig alig jellemző néhány egyszerű statisztika vezetése. Aktuális a felvetés, hiszen a jövő évi sales terveket lassan ideje valami alapján elkészíteni. (Ugye már te is tervezel???)

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Alázat vagy megalázkodás? Nem mindegy! Alázat vagy megalázkodás? Nem mindegy!

2017.10.04. 18:56

Mindig azt tanítom a sales-es kollégáknak, hogy az alázat az ügyfél iránt egy nagyon fontos tulajdonsága egy értékesítőnek. A nagy egó ebben a szakmában hosszú távon kizárja a sikert.

A megalázkodás viszont hiba. Ne hagyd magad! A minap egy tréningen kérdezte egy üzletkötő, hogy mit csináljon azzal az ügyfél jelölttel, akinél már sokadszor van, és legutoljára a tárgyalásuk alatt az emailjeire válaszolgatott. Nem mert erre reagálni az értékesítő, nehogy elveszítse a jelöltet.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

A nagy esemény: mérnök vs. értékesítő boxmeccs A nagy esemény: mérnök vs. értékesítő boxmeccs

2017.09.04. 14:27

A nagy esemény: mérnök vs. értékesítő boxmeccs

Igen, ez a meccs a vállalkozók fejében zajlik. Többször olvasok álláshirdetéseket olyan szöveggel, hogy „mérnök-üzletkötőt” keresnek (ma a Profession portálon is több, mint 40 ilyen van).  Egy a baj ezzel, hogy ilyenkor két különböző emberről beszélünk. Nem azért, mert egy mérnök nem képes elsajátítani az értékesítést (kifejezetten szeretem a mérnök vagy informatikus ügyfeleket), hanem azért, mert valószínűleg nem akarja elsajátítani. Márpedig  szándék nélkül, kényszerből még senki nem lett jó értékesítő. De a képességek sem feltétlen ugyanazok a két embertípusnál.

Ebben az írásomban azt boncolgatom, hogy egy vállalkozásnak melyik tudás a fontosabb egy értékesítő esetében.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Egó, te „drága”, bevételeink megrontója! Egó, te „drága”, bevételeink megrontója!

2017.08.10. 10:25

Igen, drága. Főleg az értékesítőknek, vállalkozóknak. Lehet ezzel vitatkozni, de ha az ügyfeleid szempontjából nézed, akkor drága, mert sokba kerül neked, ha nem tiszteled az ügyfeleidet, és nem alázattal közeledsz feléjük. Mert a nagy egó ezt kizárja.  Ugyanis senki nem szeret öntelt, „kihaénnem” típusú embertől vásárolni.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Akarod tudni a nyugati bérszínvonal és a  nyolcszámjegyű nyereség titkát a KKV szektorban? Akarod tudni a nyugati bérszínvonal és a  nyolcszámjegyű nyereség titkát a KKV szektorban?

2017.08.02. 21:57

Kedves Olvasóm!

Útjára indítom interjú sorozatomat, amiben figyelemre méltó magyar kkv vállalkozóknak teszek fel kérdéseket. Célom, hogy a válaszokban találd meg te is azt a néhány gondolatot, amivel sikeresebbé teheted a vállalkozásodat, tanulhatsz olyanoktól, akik sikeresen építik vállalkozásukat.

Első alanyom Nágel Balázs, a Nordart tulajdonosa és ügyvezetője. Balázs már fél éve ügyfelem. Amit benne nagyon becsülök, hogy már most is sikeresen vezeti a vállalkozását, mégis (vagy éppen ezért) minden alkalmat megragad, hogy tanuljon, fejlődjön és fejlesszen. Az, hogy sikeres, nem kérdés, nyolcszámjegyű, 10% feletti adózás előtti nyereséget szokott elérni. 

Egy kellemes nyári reggelen egy hangulatos tatai kávézóban ülünk, és egy kávé mellett beszélgetünk.

Olvasási idő: kb. 6 perc.

Én már öreg vagyok tanulni! Én már öreg vagyok tanulni!

2017.06.04. 10:11

Kedves olvasóm!

Igen, ha nem tanulsz, bizony öreg vagy. Te döntötted el. Ne panaszkodj, ha bácsinak/néninek szólítanak.

A korral, tapasztalattal és az ebből következő sajátságos egóval, mint kifogással kétféleképpen találkozom a szakmámban.

Kattints a tovább gombra, ha meg akarod tudni, hogy én fiatalnak tartalak-e, vagy bácsinak/néninek foglak szólítani, ha legközelebb találkozunk. :)

Olvasási idő: kb. 2 perc.

A hülye vevő... A hülye vevő...

2017.05.15. 8:28

...kifejezés az én szótáramban nem létezik. Értékesítőként sok lehetőséged és felelősséged van, hogy ne kelljen hülyének tartani a vevőidet. Akár te mész az ügyfélhez, akár az ügyfél megy az üzletedbe, nincs jogod lehülyézni.

Sok értékesítő/vállalkozó van manapság is, aki mégis lehülyézi a vevőit. Elfelejti, hogy belőlük él. Fontosabb az egója, mint a bevétele.

Igen, de akkor mit csinálj azokkal, akik nem értenek meg, kötözködnek, elvtelenül alkudoznak, és rabolják az értékes idődet? Most elárulom. :)

Az én piacom olyan árérzékeny! Az én piacom olyan árérzékeny!

2017.05.01. 11:18

A tréningjeim során minden második alkalommal elpanaszolják az üzletkötők, hogy az ő piacuk mennyire árérzékeny. Nem tud mit kezdeni azzal, hogy ha annyit mond a vevőjelöltje, hogy ez drága, és elmegy, beszerzi valahol olcsóbban. Aztán kicsit később rájön, hogy “nem ilyen lovat akart”. Végül az üzletkötő és a vevő sem lett elégedett.

Vállalkozóknak, cégvezetőknek elolvasni tilos! Vállalkozóknak, cégvezetőknek elolvasni tilos!

2017.04.23. 15:24

Kedves olvasóm!

Ha vállalkozó, vagy cégvezető vagy, NE olvasd el, csak küldd tovább az értékesítőidnek! Nem neked való, sőt lehet, hogy pimasznak találod az írásomat. :) Még a végén úgy tűnne, hogy én vezetem az értékesítők szakszervezetét.

Szóval kedves értékesítők! Ez az írás nektek szól!

Hogyan kapcsolj sales fokozatba? Hogyan kapcsolj sales fokozatba?

2017.03.27. 8:40

Kedves olvasóm!

Ha te mérnök, informatikus, ügyvéd, bölcsész, stb. végzettségű és beállítottságú ember vagy, és van egy vállalkozásod, akkor bizony te is értékesítő vagy. Most esetleg tiltakozol: “Méghogy kupec/ügynök/üzletkötő?! Na az nem vagyok!” Lehet, hogy le is nézed ezt a szakmát?

Pedig van olyan, hogy értékesítői üzemmód, ezt segítek neked is bekapcsolni.

Jó ügyfél a nagy ügyfél? Jó ügyfél a nagy ügyfél?

2017.03.13. 19:29

Kedves értékesítő olvasóm!

Ha viszonteladóknak értékesítesz, akkor szerintem már te is ábrándoztál, hogy ha valami nagy fogást, egy igazán nagy ügyfelet, gigacéget szerzel meg, akkor anyagilag is, erkölcsileg is a mennyekbe jutsz. Te leszel a király! :)

De vajon ez biztos? Jönnek a rendelések, dől a pénz, felteheted a lábad az asztalra?

Ezt vizsgáljuk meg többféle szempontból, és természetesen egy történettel is illusztrálom a választ.

 A világ legrövidebb értékesítési tréningje  A világ legrövidebb értékesítési tréningje

2017.02.25. 15:35

Kedves olvasóm!

A tevékenységem egyik alapvető eleme az értékesítési tréning. Van ennek egy rövid változata, aminek azt a címet adtam, hogy “A világ legrövidebb értékesítési tréningje”. Annyira rövid, hogy néhány perc alatt végig tudod olvasni, és ráadásul teljesen ingyen van. Ha betartod az ebben foglaltakat, már attól javulni fog a statisztikád.

A vállalkozó értékesítő? A vállalkozó értékesítő?

2017.01.19. 17:50

Kedves olvasóm!

A múlt héten egy kolléganőmmel tartottunk egy tréninget a célkitűzésről. A tréning elején megkérdeztem a résztvevőket (mindenki vállalkozó volt), hogy ki foglalkozik értékesítéssel. Senki sem jelentkezett. Megkérdeztem, hogy mivel foglalkoznak. Jöttek a válaszok, épületgépészet, informatika, oktatás, stb. Még egyszer mondom, mindenki vállalkozó volt.

Szerinted kell értékesítéssel foglalkozniuk?