3+1 hirdetési hiba, amit kerülj el, ha több és jobb jelöltet akarsz

2023.10.02

Ismerős helyzet, hogy a cégedben megüresedik egy pozíció vagy bővítenéd a csapatodat, és kell egy álláshirdetés? (Most nem írom meg, hogy mi az, ami miatt az "állás"hirdetés megnevezés zavar, de hamarosan erről is lesz egy blogcikk:))

Biztosan Te is szeretnéd, hogy minél több és jobb jelentkezőt vonzz be a pozícióra, akik közül lehet válogatni. Szeretnéd, hogy könnyen és gyorsan megtaláld új munkatársadat. Ma már nagyon megnehezíti a keresést, ha csupán leírod a pozíciót, mint egy munkaköri sablon, és odabiggyeszted a feltételeket. Figyelned kell arra is, hogyan fogalmazol.

Hahó! HIRDETÉS-ről beszélünk! A ma is gyakran látott szövegfolyamok nagy része az online portálokon, vagy saját honlapon, vagy a social mediában pedig még mindig NEM hirdetések.

Bemutatunk néhány tipikus hibát, amit ha elkerülsz, hatékonyabb lehet a toborozásod.

1. Túl általános vagy túl speciális cím, vagy pozíció megnevezés

A hirdetésed címe (ami lehet egyben a pozíció megnevezése is) az első, ami megfogja a jelentkezők figyelmét, ezért fontos, hogy legyen informatív, de ne legyen túl hosszú, bonyolult. A túl általános címek, például "Asszisztens munkatársat keresünk", nem mond lényegi információt a pozícióról vagy a cégről. Nagyon sok fölösleges böngészéstől kímélhetjük meg magunkat, ha ennél célcsoportra szabottabban fogalmazunk. Ugyanakkor a túlzottan speciális meghatározás (például "Marketing Automation és Analytical Domain elemző, rendszerszakértő BI, SQL, AWA, JAVA legalább 3 éves tapasztalattal") elriaszthat potenciális jelölteket, akik nem rendelkeznek pontosan ezekkel az ismeretekkel vagy ennyi tapasztalattal, de alkalmasak lehetnek a feladatokra. Inkább válassz egy köztes megoldást, mint például " Marketing Automation rendszer ismeretekkel, projekt tapasztalattal kollégát keresünk csapatunkba".

2. Túl sok vagy túl kevés információ

Az álláshirdetésed sikerének egyik feltétele, hogy vonzó formában tartalmazza a legfontosabb információkat a pozícióról, a cégről. A jelentkezési folyamat áttekinthetővé tétele is növeli a hirdetésed hatékonyságát, de ne legyen túl terjedelmes vagy részletes egyik leírás sem. Kerüld a túl sok információt tartalmazó hirdetéseket, mert ezek unalmasak és nehezen követhetőek lehetnek a jelentkezők számára. Ugyanakkor mutasd meg a lényeges részleteket: ezek hiányában kevésbé tűnik profinak, megbízhatónak, vonzónak egy cég. Inkább válassz egy arany középutat: legyenek információk a pozíció főbb feladatairól és elvárásairól, a cég profiljáról és kultúrájáról, valamint a jelentkezési módról és határidőről. A bizalmat fokozhatod, ha megadod a toborzást végző kolléga nevét, elérhetőségét is.

3. Túl magas vagy túl alacsony elvárások

Ha azt szeretnéd, hogy legyenek egyáltalán jelentkezők, és közöttük a pozícióhoz passzoló pályázók legyenek nagyobb arányban, akkor a hirdetésednek reálisnak és relevánsnak kell lennie a feladatkörhöz képest. Ha túl magas elvárásokat fogalmazol meg, ezek elijeszthetik, visszatarthatják a potenciális jelentkezőket. Úgy érezhetik, hogy nem felelnek meg a kritériumoknak. Ugyanakkor a túl alacsony elvárások csökkenthetik a pozíció presztízsét és vonzerejét, továbbá ez sok használhatatlan jelentkezést szokott generálni. Inkább válassz egy reális és releváns szintet, amiben meghatározod a szükséges képzettséget, tapasztalatot és készségeket, de hagysz magadnak mozgásteret. Egyet ne feledj: a legtöbb esetben a hozzáállás, az attitűd sokkal fontosabb, mint a szakmában eltöltött évek, vagy a végzettség. Tapasztaljuk, hogy ezt még mindig kevés cég meri, tudja bevállalni, hiszen ez egy másfajta gondolkodást követel meg, mint a nagy átlag. Mit és Miért? Erről hamarosan olvashattok a blogban.

+1. Túl formális vagy túl laza hangnemben megírt hirdetés

A hirdetésed szövegezése akkor lehet hatásos, ha illeszkedik a Cég stílusához és kultúrájához. Emellett meg kell tudnia szólítania a célközönséget. Egy laza és közvetlen légkörű, hangulatú cég hirdetése nem lehet túl formális mert ezek színtelenné, merevvé tehetik a hirdetést, így az olvasó túl gyorsan túllapozhat rajta, elveszíthetünk potenciális, jó jelöltet. Ugyanakkor ne a túlzott lazaság még ebben az esetben is meggondolandó, hiszen a profi jelentkezőt elijesztheti. Ugyanez igaz a formalizáltabb, konzervatívabb cégekre is: túlzottan merev, rideg, régimódi hirdetésekkel ma már ebben a kategóriában is nehéz jó jelölteket bevonzani. Inkább válassz közvetlen, barátságos hangnemet, amiben bemutatod a cég előnyeit és a cégben rejlő lehetőségeket, valamint megszólítod a jelentkezőket.


Minden pontnál egységesen betartandó: csak a valódit írd! Ami kikerül a cégről, a feladatról, legyen önazonos. Nem csupán jó jelölteket veszíthetsz ha figyelmen kívül hagyod ezt a javaslatot, hanem a meglévő kollégáid bizalma is megrendülhet.

Ne feledd, minden megjelenéseddel épít(het)ed a munkáltatói márkádat!

Reméljük, hogy ezek a tippek segítenek neked abban, hogy hatékonyabb és vonzóbb pozíció ajánlatokat készíts.

Ha többet akarsz tudni a toborzás-kiválasztás titkairól, gyere el a tréningünkre október 17.-én: 

Wow alapú toborzás-kiválasztás tréning KKV (cég)vezetőknek

Változásra fel:

Tarjáni Csilla - toborzási vezető
tarjani@firmup.hu