Blog
Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing és networking világából, a csapatunktól.
Ha elolvasod a blogbejegyzéseinket, jobban megismerhetsz bennünket!
Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!


Az egó rossz tanácsadó
2017.11.24. 14:38Már egyszer írtam erről, de mivel nap mint nap találkozom vele, ezért még mindig aktuális. Akár értékesítő, akár vállalkozó vagy, az egó rossz tanácsadó. Pillanatnyilag úgy tűnhet, hogy érhetsz el sikert, de hosszútávon nincs esélyed. Ha lenézed a vevőidet, (ha van egy csöpp eszük) nem fognak vásárolni nálad. Ha lenézed az alkalmazottaidat, (ha van egy csöpp eszük) úgy ott hagynak, hogy nem is köszönnek el.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
TovábbTe hogyan növeled jövőre a forgalmadat?
2017.10.31. 7:47Az utóbbi időben (készülődvén az év végi zárásra és a jövő évi tervezésre) több vállalkozótól is hallottam a következő mondatot:
Nem értem. Csökkent a forgalom a boltban/üzletkötőimnél, hiába mondom azt embereimnek, hogy ez így nem lesz jó.
Ez a mondat mindig ugyanarra a problémára utal, hogy a kkv szektorban még mindig alig jellemző néhány egyszerű statisztika vezetése. Aktuális a felvetés, hiszen a jövő évi sales terveket lassan ideje valami alapján elkészíteni. (Ugye már te is tervezel???)
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Alázat vagy megalázkodás? Nem mindegy!
2017.10.04. 18:56Mindig azt tanítom a sales-es kollégáknak, hogy az alázat az ügyfél iránt egy nagyon fontos tulajdonsága egy értékesítőnek. A nagy egó ebben a szakmában hosszú távon kizárja a sikert.
A megalázkodás viszont hiba. Ne hagyd magad! A minap egy tréningen kérdezte egy üzletkötő, hogy mit csináljon azzal az ügyfél jelölttel, akinél már sokadszor van, és legutoljára a tárgyalásuk alatt az emailjeire válaszolgatott. Nem mert erre reagálni az értékesítő, nehogy elveszítse a jelöltet.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

A nagy esemény: mérnök vs. értékesítő boxmeccs
2017.09.04. 14:27A nagy esemény: mérnök vs. értékesítő boxmeccs
Igen, ez a meccs a vállalkozók fejében zajlik. Többször olvasok álláshirdetéseket olyan szöveggel, hogy „mérnök-üzletkötőt” keresnek (ma a Profession portálon is több, mint 40 ilyen van). Egy a baj ezzel, hogy ilyenkor két különböző emberről beszélünk. Nem azért, mert egy mérnök nem képes elsajátítani az értékesítést (kifejezetten szeretem a mérnök vagy informatikus ügyfeleket), hanem azért, mert valószínűleg nem akarja elsajátítani. Márpedig szándék nélkül, kényszerből még senki nem lett jó értékesítő. De a képességek sem feltétlen ugyanazok a két embertípusnál.
Ebben az írásomban azt boncolgatom, hogy egy vállalkozásnak melyik tudás a fontosabb egy értékesítő esetében.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Egó, te „drága”, bevételeink megrontója!
2017.08.10. 10:25Igen, drága. Főleg az értékesítőknek, vállalkozóknak. Lehet ezzel vitatkozni, de ha az ügyfeleid szempontjából nézed, akkor drága, mert sokba kerül neked, ha nem tiszteled az ügyfeleidet, és nem alázattal közeledsz feléjük. Mert a nagy egó ezt kizárja. Ugyanis senki nem szeret öntelt, „kihaénnem” típusú embertől vásárolni.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Akarod tudni a nyugati bérszínvonal és a nyolcszámjegyű nyereség titkát a KKV szektorban?
2017.08.02. 21:57Kedves Olvasóm!
Útjára indítom interjú sorozatomat, amiben figyelemre méltó magyar kkv vállalkozóknak teszek fel kérdéseket. Célom, hogy a válaszokban találd meg te is azt a néhány gondolatot, amivel sikeresebbé teheted a vállalkozásodat, tanulhatsz olyanoktól, akik sikeresen építik vállalkozásukat.
Első alanyom Nágel Balázs, a Nordart tulajdonosa és ügyvezetője. Balázs már fél éve ügyfelem. Amit benne nagyon becsülök, hogy már most is sikeresen vezeti a vállalkozását, mégis (vagy éppen ezért) minden alkalmat megragad, hogy tanuljon, fejlődjön és fejlesszen. Az, hogy sikeres, nem kérdés, nyolcszámjegyű, 10% feletti adózás előtti nyereséget szokott elérni.
Egy kellemes nyári reggelen egy hangulatos tatai kávézóban ülünk, és egy kávé mellett beszélgetünk.
Olvasási idő: kb. 6 perc.
Tovább

Én már öreg vagyok tanulni!
2017.06.04. 10:11Kedves olvasóm!
Igen, ha nem tanulsz, bizony öreg vagy. Te döntötted el. Ne panaszkodj, ha bácsinak/néninek szólítanak.
A korral, tapasztalattal és az ebből következő sajátságos egóval, mint kifogással kétféleképpen találkozom a szakmámban.
Kattints a tovább gombra, ha meg akarod tudni, hogy én fiatalnak tartalak-e, vagy bácsinak/néninek foglak szólítani, ha legközelebb találkozunk. :)
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

A hülye vevő...
2017.05.15. 8:28...kifejezés az én szótáramban nem létezik. Értékesítőként sok lehetőséged és felelősséged van, hogy ne kelljen hülyének tartani a vevőidet. Akár te mész az ügyfélhez, akár az ügyfél megy az üzletedbe, nincs jogod lehülyézni.
Sok értékesítő/vállalkozó van manapság is, aki mégis lehülyézi a vevőit. Elfelejti, hogy belőlük él. Fontosabb az egója, mint a bevétele.
Igen, de akkor mit csinálj azokkal, akik nem értenek meg, kötözködnek, elvtelenül alkudoznak, és rabolják az értékes idődet? Most elárulom. :)
Tovább

Az én piacom olyan árérzékeny!
2017.05.01. 11:18A tréningjeim során minden második alkalommal elpanaszolják az üzletkötők, hogy az ő piacuk mennyire árérzékeny. Nem tud mit kezdeni azzal, hogy ha annyit mond a vevőjelöltje, hogy ez drága, és elmegy, beszerzi valahol olcsóbban. Aztán kicsit később rájön, hogy “nem ilyen lovat akart”. Végül az üzletkötő és a vevő sem lett elégedett.
Tovább

Vállalkozóknak, cégvezetőknek elolvasni tilos!
2017.04.23. 15:24Kedves olvasóm!
Ha vállalkozó, vagy cégvezető vagy, NE olvasd el, csak küldd tovább az értékesítőidnek! Nem neked való, sőt lehet, hogy pimasznak találod az írásomat. :) Még a végén úgy tűnne, hogy én vezetem az értékesítők szakszervezetét.
Szóval kedves értékesítők! Ez az írás nektek szól!
Tovább

Hogyan kapcsolj sales fokozatba?
2017.03.27. 8:40Kedves olvasóm!
Ha te mérnök, informatikus, ügyvéd, bölcsész, stb. végzettségű és beállítottságú ember vagy, és van egy vállalkozásod, akkor bizony te is értékesítő vagy. Most esetleg tiltakozol: “Méghogy kupec/ügynök/üzletkötő?! Na az nem vagyok!” Lehet, hogy le is nézed ezt a szakmát?
Pedig van olyan, hogy értékesítői üzemmód, ezt segítek neked is bekapcsolni.
Tovább

A világ legrövidebb értékesítési tréningje
2017.02.25. 15:35Kedves olvasóm!
A tevékenységem egyik alapvető eleme az értékesítési tréning. Van ennek egy rövid változata, aminek azt a címet adtam, hogy “A világ legrövidebb értékesítési tréningje”. Annyira rövid, hogy néhány perc alatt végig tudod olvasni, és ráadásul teljesen ingyen van. Ha betartod az ebben foglaltakat, már attól javulni fog a statisztikád.
Tovább

A vállalkozó értékesítő?
2017.01.19. 17:50Kedves olvasóm!
A múlt héten egy kolléganőmmel tartottunk egy tréninget a célkitűzésről. A tréning elején megkérdeztem a résztvevőket (mindenki vállalkozó volt), hogy ki foglalkozik értékesítéssel. Senki sem jelentkezett. Megkérdeztem, hogy mivel foglalkoznak. Jöttek a válaszok, épületgépészet, informatika, oktatás, stb. Még egyszer mondom, mindenki vállalkozó volt.
Szerinted kell értékesítéssel foglalkozniuk?
Tovább

Hogyan NE építs kapcsolatot egy rendezvényen
2017.01.16. 19:26Kedves olvasóm!
Rövid lesz a következö sztori. Egy kamarai eseményen voltam, ami vacsorával zárult. Egy 12 fős asztalhoz ültem le. Az asztaltársaság (cégvezetők, vállalkozók) természetesen nyitott volt, így elkezdtünk beszélgetni vacsora közben, ki-ki a mellette ülővel. A beszélgetőpartnerem egyszer felállt, hogy hozzon desszertet, közben én figyeltem az egyik ismerősömet és az ő beszélgetőpartnerét.
Tovább

Az értékesítő legfontosabb tulajdonsága
2017.01.14. 10:59Kedves olvasóm!
Kezdhetsz tippelni, vajon mi a legfontosabb tulajdonsága egy kiváló értékesítőnek. Extrovertált? Hm, én ismerek olyan introvertált értékesítőt, aki nagyon eredményes. Sokat beszél? Ez sem, sőt ez kifejezetten rossz tulajdonsága egy értékesítőnek.
Rámenős? Nem, ha tudod az alapvető szakmai fogásokat, akkor nem kell rámenősnek, erőszakosnak lenned. légy inkább következetes és proaktív.
Akkor mi lehet?
Tovább

3 tévhit az értékesítésben
2017.01.10. 18:29Kedves olvasóm!
Munkám során több olyan tévhittel találkoztam ami az értékesítéshez kapcsolódik. Ezek közül szeretnék kiemelni és megcáfolni hármat.
Tovább

A sikeres értékesítés jutalma
2017.01.05. 7:11Kedves olvasóm!
Először is sikeres és boldog új évet kívánok! Az idei céljaid kitűzéséhez adok egy kis muníciót.
Vajon mi lehet a sikeres értékesítés legnagyobb jutalma? A jutalék? Az árrés? Az ügyvezetőd dícsérete?
Tovább

Két téma, amit tilos szóba hozni egy üzleti tárgyaláson. Miért?
2016.12.11. 9:17Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!
Igen, van két olyan téma amit soha nem hozunk szóba egy üzleti tárgyaláson. Ez pedig a politika és a vallás. Persze van még néhány, amit nem szoktunk (faji, nemi hovatartozás, Fradi vs. Újpest, stb.) de ez a kettő a legérzékenyebb. A következőkben pedig azt is elárulom, hogy miért.
Tovább

'Majd pont maga tanítja meg nekem, taknyos!'
2016.11.30. 16:56Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!
A fenti cím, ahogy sejthető, a tanulásról szól. Értékesítői pályafutásom során sokféle szakemberrel, kereskedővel találkoztam, akiknek az általam forgalmazott anyagot és annak használatát kellett megmutatnom, "megtanítanom".
Sokféle reakcióval találkoztam, a legtöbbje pozitív volt, de volt néha egy-egy furcsa esetem is. Ebből emeltem ki egyet, amit megosztok veled.
A tanulságot természetesen levonjuk a végén, ahogy sejted, arra fogok kilyukadni, hogy mindenkinek érdemes időnként visszaülni az iskolapadba.
Tovább

Kifogáskezelési technikák
2016.10.21. 7:54Kedves értékesítő olvasóm!
Igen, a kifogáskezelésre kíváncsi mindenki a tréningemen, így most elárulok néhány titkot, arról, hogy én hogyan csinálom. Először is fel kell ismerned, hogy kifogásról vagy körülményről szól. Tudod, hogy mi a különbség a kettő között?
Tovább