Blog

Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing  és networking világából, a csapatunktól.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseinket, jobban megismerhetsz bennünket!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!

Miért és hogyan előzd meg a kifogást? Miért és hogyan előzd meg a kifogást?

2019.08.28. 15:30

Sokszor elmondom, hogy a legjobb kifogáskezelés a megelőzés. De azt, hogy miért, és hogyan csináld, a tréningjeimen szoktam elmondani. De most megosztom Veled is.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Vannak menthetetlen cégek Vannak menthetetlen cégek

2019.08.13. 7:40

Majdnem csúnyábban fogalmaztam. Ezek a cégek nemhogy a  sikert, de a túlélést sem érdemlik meg. Egyik ügyfelem néhány szolgáltatást szeretett volna igénybe venni. Megbízta a kolléganőjét azzal, hogy keressen például raklapemelőhöz szervizt. Az eredmény lesújtó volt…

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 2 perc.

3 és még 1 titok, amiről az álláspályázatok árulkodnak 3 és még 1 titok, amiről az álláspályázatok árulkodnak

2019.08.09. 9:38

Olvasom Baráth András (Gerilla Önéletrajz) egyik ismét jól sikerült blogbejegyzését, ami a motivációs levélről szól, s vihar sebességgel áramlanak a közelmúlt tapasztalatai a beérkező álláspályázatokról. Nagyon drukkolok Andrásnak! HR-esként, az asztal másik oldalán ülve követem tevékenységét, szuper, amit csinál! Szeretném, ha minél több emberhez, pályázóhoz jutna el a tanítása. Mindannyiunk érdekében.

Miért?

Olvasd el a cikket, munkavállalóként és munkáltatóként is hasznos lesz.

Bartha Anikó írása

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Hogyan vágj bele a céges Facebook oldaladba? Hogyan vágj bele a céges Facebook oldaladba?

2019.08.08. 10:54

Tegyük fel, hogy új vállalkozást indítottál, vagy egy témában, mint például futball, a saját „kanapé szakértői” tudásodat szeretnéd megosztani minél több emberrel, vagy esetleg modellkedéssel foglalkozol és szeretnéd a saját személyes márkádat építeni – de még nem vagy jelen a Facebookon. Felmerülhet a kérdés benned, hogy hogyan kezdj ebbe az egészbe bele. A továbbiakban erre fogsz választ kapni. 

Müller Péter írása
Olvasási idő: kb. 2 perc

HR a villamoson… Megint. HR a villamoson… Megint.

2019.08.02. 20:00

Tudtátok? A villamos kincsesbánya! A téma a peronon hever. Nem csak aki írni akar róla, hanem annak is, aki inkább mások baklövéseiből akar tanulni. Érdemes nyitott füllel járni.

Amikor ezt a beszélgetést hallottam, deja vu-m kerekedett. Eszembe jutott egy tavaszi utazásom, ahol szintén előkerült a jutalékrendszer. Kíváncsi lettem, vajon az akkori történetnél hallok-e szívderítőbbet? Örök optimista vagyok…

Bartha Anikó írása

Olvasási idő: kb. 2 perc.

3 tétel, ami sok üzleti tervezésből kimarad 3 tétel, ami sok üzleti tervezésből kimarad

2019.07.25. 19:50

A közelmúltban több olyan céggel is találkoztam, akik új vállalkozást vagy új üzletágat indítottak, vagy a cégvezető éppen fel akarta venni az első értékesítőjét egy nemrég indított vállalkozásban. Azt látom, hogy 3 tétel rendszeresen kimarad az üzleti tervezésből. Vajon melyek ez a tételek?

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

A magyar vállalkozók betegsége: az alulárazás A magyar vállalkozók betegsége: az alulárazás

2019.07.22. 11:03

Az ár többet elmond egy cégről, mint azt gondolnád. Már önmagában meghatározza az ügyfélkört, a cégről kialakuló képet és a céghez társított minőséget az emberek fejében. A magyar vállalkozók egy nagyobb szelete a piaci átlagár alatti árképzéssel próbál „talpon maradni” – nézzük meg, hogy mi a baj ezzel!

Müller Péter írása
Olvasási idő: kb. 3 perc

Ma vagyok 50 éves. 25 éve értékesítek. (szülinapi blog) Ma vagyok 50 éves. 25 éve értékesítek. (szülinapi blog)

2019.06.27. 3:00

Ma vagyok 50 éves. 25 éve értékesítek. Szép kerek számok, előkészítve ezt a mai napot, tavaly (49 és 24) már írtam is erről egy blogot. Ugye elnézed nekem kedves olvasó, hogy születésnapom alkalmából ez a blog most újra rólam fog szólni? Ha igen, megtudod, hogy mit is gondolok az értékesítésről, és talán Te is találsz benne valami számodra használható gondolatot.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Képzelt állásinterjú és munkakezdés egy magyar KKV-nál 2019-ben Képzelt állásinterjú és munkakezdés egy magyar KKV-nál 2019-ben

2019.05.11. 8:22

Mondjuk, hogy a következő sorokat egy barátom saját kútfőből vetette papírra, a valósághoz semmi köze. Ha mégis hasonlóságot vélsz felfedezni, az a véletlen műve. Vagy mégsem???

2019 napjainkban, Magyarország, 20 ezer fős kisváros, kisvendéglő házhozszállítással, helyben fogyasztással, menüztetéssel, rendezvények vállalásával. Facebook hirdetés: azonnali kezdéssel futárt keresnek. Jelentkezem, bemegyek még aznap egy gyors telefon után.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Dízel Dezső autóértékesítő esete Átlagos Áron vevővel Dízel Dezső autóértékesítő esete Átlagos Áron vevővel

2019.04.14. 5:00

Volt egyszer egy autóértékesítő, (legyen a neve Dízel Dezső) akihez betoppant maga a VEVŐ! (Legyen a neve Átlagos Áron) A sztori teljes egészében a fantázia szüleménye. Bármiféle hasonlóság valós eseményekkel és személyekkel csupán a véletlen műve. Ja, nem.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.

HR a villamoson (is) HR a villamoson (is)

2019.04.08. 19:41

A napokban villamoson utazva arra kaptam fel a fejem, hogy két hölgy beszélget: a munkahely volt a téma. Szakmai ártalom, bevallom, fülelni kezdtem azt remélve: hallok egy jó történetet, egy követendő példát, motivációtól duzzadó munkakedvet ezen a korai pénteki órán.

Bartha Anikó írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Mire gondol az átlagos értékesítő a zárás előtt belépő vevőről? Mire gondol az átlagos értékesítő a zárás előtt belépő vevőről?

2019.03.31. 16:17

A blog szaküzlettel rendelkező vállalkozóknak szól. Amikor zárás előtt 5 perccel belép a szaküzletbe egy vásárló, általában a következő rövid párbeszéddel indul az értékesítési folyamat:

  • Jó napot!
  • Jó napot! Miben segíthetek?

Ez a (egyébként nagyon helytelen) kérdés  zárás előtt 5 perccel, vérmérséklettől függően több mindent jelenthet az értékesítő gondolataiban.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Az aktivitásról - március 15., a nemzeti ünnepünk jegyében Az aktivitásról - március 15., a nemzeti ünnepünk jegyében

2019.03.23. 8:45

Mielőtt azt gondolnád, hogy sales helyett történelemmel kezd foglalkozni a weboldalunk, megnyugtatlak, hogy csak rövid párhuzamot vonunk a végén az értékesítés és a nemzeti ünnepünk között. Nézzük, hogy mit jelent az aktivitás értékesítőnek/vállalkozónak.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Amit soha nem akar hallani egy értékesítő Amit soha nem akar hallani egy értékesítő

2019.03.02. 19:00

Vannak olyan mondatok, amit soha nem akarsz hallani, ha értékesítő vagy. Ezek miatt leszel frusztrált, demotivált, rosszkedvű. Amikor vasárnap este már gyomorgörcsöd van, mert másnap „dolgoznod kell menni”.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

„Tükröm-tükröm mondd meg nékem…” „Tükröm-tükröm mondd meg nékem…”

2019.02.24. 11:04

„…milyen értékesítő is vagyok valójában?”

Sok bolti értékesítővel és üzletkötővel találkozom networking eseményeken mint sales tanácsadó. Nem szokásom magamat tukmálni, ilyenkor éppen csak bemutatkozom, és névjegyet cserélünk.

„Időnként” előfordul, hogy  a bemutatkozás után elsőre a következő reakciókat kapom annak ellenére, hogy nem akarom „eladni” magam:

  • Ó, nekem nincs problémám, jó a zárási arányom.
  • Van elég ügyfelem.
  • Úgyis az ár számít, mi pedig olcsók vagyunk, ezért tudunk sokat eladni.
  • Mindenkire rá tudom beszélni a termékem.
  • Ha kidobnak az ajtón, bemegyek az ablakon.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Kit vádolhatsz a sikertelenségedért értékesítőként? Kit vádolhatsz a sikertelenségedért értékesítőként?

2019.02.16. 11:46

A főnököt. A tőzsdeindexet. A vevőt. A politikai helyzetet. A gazdasági helyzetet. A kollégát. A csillagok együtt állását. A párodat. De magadat? Azt már nem! Hiszen te vagy a legjobb, te nem tehetsz róla!

Még mindig sok értékesítővel találkozom, akik megmagyarázzák, hogy ők miért nem hibásak abban, hogy nem tudnak üzletet kötni.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Az értékesítés fejlesztés önmagában hogyan oldja meg az értékesítési problémáidat? Az értékesítés fejlesztés önmagában hogyan oldja meg az értékesítési problémáidat?

2018.11.17. 14:13

A rövid válasz: valószínűleg nem megfelelően.

Amióta értékesítés fejlesztéssel foglalkozom, szinte mindegyik ügyfelemnél fordult elő valamilyen kapcsolódó terület fejlesztése.

Példák, amikkel a közelmúltban találkoztam:

  • Van egy elégedetlen értékesítőd, akit egy tréninggel akarsz „meggyógyítani”.
  • Úgy gondolod, hogy vonzó munkahely a vállalkozásod, mégis elment két jó embered a cégtől.
  • Hideghívással akarsz ügyfelet szerezni márkaépítés és szakértői státusz nélkül.
  • Nem egyértelmű a motivációs rendszer a cégedben.
  • Nem használod az online világ eszközeit.
  • 6 hónapos sales ciklusú termékre tiszta jutalékos értékesítőt akarsz alkalmazni.
  • Nem tudja a cégedben a jobb kéz, hogy mit csinál a bal.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Miért nem kérdeznek az értékesítők? Miért nem kérdeznek az értékesítők?

2018.09.06. 11:16

Lakásfelújítást tervezgetve több szaküzletben jártam az elmúlt hetekben. Megpróbálom kulturáltan megfogalmazni a tapasztalataimat: NEM AKAROK TÖBB TERMÉKBEMUTATÓT!  Nagyon kevés helyen tettek fel kérdéseket, nem tudták meg igazán, hogy mit akarok, és azt, hogy MIÉRT.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

10 dolog, ami hátráltatja az értékesítést a cégedben 10 dolog, ami hátráltatja az értékesítést a cégedben

2018.08.20. 16:47

Kedves vállalkozó/cégvezető olvasóm! Adok neked egy 10 pontos checklistát arról, hogy miket vizsgálj meg, ha úgy érzed, nem működik jól az értékesítés a cégedben. Azért érdemes a lista szerint megvizsgálnod az értékesítésedet, hogy egy problémát ne egy másik probléma megoldásával próbálj kezelni.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága

2018.07.24. 13:07

Munkahelyen, otthon, az utcán stb. a konfliktusok kezelésének elengedhetetlen feltétele, hogy legyen kommunikáció. Amíg ezt az alapelvet meg nem értjük és használjuk, addig csekély esély van megértésre jutni vagy elkerülni a "cica harcokat", "kiskakas viadalokat", sértődéseket, megbántódásokat.

Rajos F. Marianna írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.