Blog
Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing és networking világából, a csapatunktól.
Ha elolvasod a blogbejegyzéseinket, jobban megismerhetsz bennünket!
Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!


Miért és hogyan előzd meg a kifogást?
2019.08.28. 15:30Sokszor elmondom, hogy a legjobb kifogáskezelés a megelőzés. De azt, hogy miért, és hogyan csináld, a tréningjeimen szoktam elmondani. De most megosztom Veled is.
Vittinger László írása
Olvasási idő: kb. 4 perc.
Tovább

Vannak menthetetlen cégek
2019.08.13. 7:40Majdnem csúnyábban fogalmaztam. Ezek a cégek nemhogy a sikert, de a túlélést sem érdemlik meg. Egyik ügyfelem néhány szolgáltatást szeretett volna igénybe venni. Megbízta a kolléganőjét azzal, hogy keressen például raklapemelőhöz szervizt. Az eredmény lesújtó volt…
Vittinger László írása
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

3 és még 1 titok, amiről az álláspályázatok árulkodnak
2019.08.09. 9:38Olvasom Baráth András (Gerilla Önéletrajz) egyik ismét jól sikerült blogbejegyzését, ami a motivációs levélről szól, s vihar sebességgel áramlanak a közelmúlt tapasztalatai a beérkező álláspályázatokról. Nagyon drukkolok Andrásnak! HR-esként, az asztal másik oldalán ülve követem tevékenységét, szuper, amit csinál! Szeretném, ha minél több emberhez, pályázóhoz jutna el a tanítása. Mindannyiunk érdekében.
Miért?
Olvasd el a cikket, munkavállalóként és munkáltatóként is hasznos lesz.
Bartha Anikó írása
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Hogyan vágj bele a céges Facebook oldaladba?
2019.08.08. 10:54Tegyük fel, hogy új vállalkozást indítottál, vagy egy témában, mint például futball, a saját „kanapé szakértői” tudásodat szeretnéd megosztani minél több emberrel, vagy esetleg modellkedéssel foglalkozol és szeretnéd a saját személyes márkádat építeni – de még nem vagy jelen a Facebookon. Felmerülhet a kérdés benned, hogy hogyan kezdj ebbe az egészbe bele. A továbbiakban erre fogsz választ kapni.
Müller Péter írása
Olvasási idő: kb. 2 perc


HR a villamoson… Megint.
2019.08.02. 20:00Tudtátok? A villamos kincsesbánya! A téma a peronon hever. Nem csak aki írni akar róla, hanem annak is, aki inkább mások baklövéseiből akar tanulni. Érdemes nyitott füllel járni.
Amikor ezt a beszélgetést hallottam, deja vu-m kerekedett. Eszembe jutott egy tavaszi utazásom, ahol szintén előkerült a jutalékrendszer. Kíváncsi lettem, vajon az akkori történetnél hallok-e szívderítőbbet? Örök optimista vagyok…
Bartha Anikó írása
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

3 tétel, ami sok üzleti tervezésből kimarad
2019.07.25. 19:50A közelmúltban több olyan céggel is találkoztam, akik új vállalkozást vagy új üzletágat indítottak, vagy a cégvezető éppen fel akarta venni az első értékesítőjét egy nemrég indított vállalkozásban. Azt látom, hogy 3 tétel rendszeresen kimarad az üzleti tervezésből. Vajon melyek ez a tételek?
Vittinger László írása
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

A magyar vállalkozók betegsége: az alulárazás
2019.07.22. 11:03Az ár többet elmond egy cégről, mint azt gondolnád. Már önmagában meghatározza az ügyfélkört, a cégről kialakuló képet és a céghez társított minőséget az emberek fejében. A magyar vállalkozók egy nagyobb szelete a piaci átlagár alatti árképzéssel próbál „talpon maradni” – nézzük meg, hogy mi a baj ezzel!
Müller Péter írása
Olvasási idő: kb. 3 perc


Ma vagyok 50 éves. 25 éve értékesítek. (szülinapi blog)
2019.06.27. 3:00Ma vagyok 50 éves. 25 éve értékesítek. Szép kerek számok, előkészítve ezt a mai napot, tavaly (49 és 24) már írtam is erről egy blogot. Ugye elnézed nekem kedves olvasó, hogy születésnapom alkalmából ez a blog most újra rólam fog szólni? Ha igen, megtudod, hogy mit is gondolok az értékesítésről, és talán Te is találsz benne valami számodra használható gondolatot.
Vittinger László írása
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

Képzelt állásinterjú és munkakezdés egy magyar KKV-nál 2019-ben
2019.05.11. 8:22Mondjuk, hogy a következő sorokat egy barátom saját kútfőből vetette papírra, a valósághoz semmi köze. Ha mégis hasonlóságot vélsz felfedezni, az a véletlen műve. Vagy mégsem???
„2019 napjainkban, Magyarország, 20 ezer fős kisváros, kisvendéglő házhozszállítással, helyben fogyasztással, menüztetéssel, rendezvények vállalásával. Facebook hirdetés: azonnali kezdéssel futárt keresnek. Jelentkezem, bemegyek még aznap egy gyors telefon után.
Vittinger László írása
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

Dízel Dezső autóértékesítő esete Átlagos Áron vevővel
2019.04.14. 5:00Volt egyszer egy autóértékesítő, (legyen a neve Dízel Dezső) akihez betoppant maga a VEVŐ! (Legyen a neve Átlagos Áron) A sztori teljes egészében a fantázia szüleménye. Bármiféle hasonlóság valós eseményekkel és személyekkel csupán a véletlen műve. Ja, nem.
Vittinger László írása
Olvasási idő: kb. 1 perc.
Tovább

HR a villamoson (is)
2019.04.08. 19:41A napokban villamoson utazva arra kaptam fel a fejem, hogy két hölgy beszélget: a munkahely volt a téma. Szakmai ártalom, bevallom, fülelni kezdtem azt remélve: hallok egy jó történetet, egy követendő példát, motivációtól duzzadó munkakedvet ezen a korai pénteki órán.
Bartha Anikó írása
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

Mire gondol az átlagos értékesítő a zárás előtt belépő vevőről?
2019.03.31. 16:17A blog szaküzlettel rendelkező vállalkozóknak szól. Amikor zárás előtt 5 perccel belép a szaküzletbe egy vásárló, általában a következő rövid párbeszéddel indul az értékesítési folyamat:
- Jó napot!
- Jó napot! Miben segíthetek?
Ez a (egyébként nagyon helytelen) kérdés zárás előtt 5 perccel, vérmérséklettől függően több mindent jelenthet az értékesítő gondolataiban.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Az aktivitásról - március 15., a nemzeti ünnepünk jegyében
2019.03.23. 8:45Mielőtt azt gondolnád, hogy sales helyett történelemmel kezd foglalkozni a weboldalunk, megnyugtatlak, hogy csak rövid párhuzamot vonunk a végén az értékesítés és a nemzeti ünnepünk között. Nézzük, hogy mit jelent az aktivitás értékesítőnek/vállalkozónak.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Amit soha nem akar hallani egy értékesítő
2019.03.02. 19:00Vannak olyan mondatok, amit soha nem akarsz hallani, ha értékesítő vagy. Ezek miatt leszel frusztrált, demotivált, rosszkedvű. Amikor vasárnap este már gyomorgörcsöd van, mert másnap „dolgoznod kell menni”.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

„Tükröm-tükröm mondd meg nékem…”
2019.02.24. 11:04„…milyen értékesítő is vagyok valójában?”
Sok bolti értékesítővel és üzletkötővel találkozom networking eseményeken mint sales tanácsadó. Nem szokásom magamat tukmálni, ilyenkor éppen csak bemutatkozom, és névjegyet cserélünk.
„Időnként” előfordul, hogy a bemutatkozás után elsőre a következő reakciókat kapom annak ellenére, hogy nem akarom „eladni” magam:
- Ó, nekem nincs problémám, jó a zárási arányom.
- Van elég ügyfelem.
- Úgyis az ár számít, mi pedig olcsók vagyunk, ezért tudunk sokat eladni.
- Mindenkire rá tudom beszélni a termékem.
- Ha kidobnak az ajtón, bemegyek az ablakon.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Kit vádolhatsz a sikertelenségedért értékesítőként?
2019.02.16. 11:46A főnököt. A tőzsdeindexet. A vevőt. A politikai helyzetet. A gazdasági helyzetet. A kollégát. A csillagok együtt állását. A párodat. De magadat? Azt már nem! Hiszen te vagy a legjobb, te nem tehetsz róla!
Még mindig sok értékesítővel találkozom, akik megmagyarázzák, hogy ők miért nem hibásak abban, hogy nem tudnak üzletet kötni.
Olvasási idő: kb. 2 perc.
Tovább

Az értékesítés fejlesztés önmagában hogyan oldja meg az értékesítési problémáidat?
2018.11.17. 14:13A rövid válasz: valószínűleg nem megfelelően.
Amióta értékesítés fejlesztéssel foglalkozom, szinte mindegyik ügyfelemnél fordult elő valamilyen kapcsolódó terület fejlesztése.
Példák, amikkel a közelmúltban találkoztam:
- Van egy elégedetlen értékesítőd, akit egy tréninggel akarsz „meggyógyítani”.
- Úgy gondolod, hogy vonzó munkahely a vállalkozásod, mégis elment két jó embered a cégtől.
- Hideghívással akarsz ügyfelet szerezni márkaépítés és szakértői státusz nélkül.
- Nem egyértelmű a motivációs rendszer a cégedben.
- Nem használod az online világ eszközeit.
- 6 hónapos sales ciklusú termékre tiszta jutalékos értékesítőt akarsz alkalmazni.
- Nem tudja a cégedben a jobb kéz, hogy mit csinál a bal.
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

Miért nem kérdeznek az értékesítők?
2018.09.06. 11:16Lakásfelújítást tervezgetve több szaküzletben jártam az elmúlt hetekben. Megpróbálom kulturáltan megfogalmazni a tapasztalataimat: NEM AKAROK TÖBB TERMÉKBEMUTATÓT! Nagyon kevés helyen tettek fel kérdéseket, nem tudták meg igazán, hogy mit akarok, és azt, hogy MIÉRT.
Olvasási idő: kb. 3 perc.
Tovább

10 dolog, ami hátráltatja az értékesítést a cégedben
2018.08.20. 16:47Kedves vállalkozó/cégvezető olvasóm! Adok neked egy 10 pontos checklistát arról, hogy miket vizsgálj meg, ha úgy érzed, nem működik jól az értékesítés a cégedben. Azért érdemes a lista szerint megvizsgálnod az értékesítésedet, hogy egy problémát ne egy másik probléma megoldásával próbálj kezelni.
Olvasási idő: kb. 4 perc.
Tovább

A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága
2018.07.24. 13:07Munkahelyen, otthon, az utcán stb. a konfliktusok kezelésének elengedhetetlen feltétele, hogy legyen kommunikáció. Amíg ezt az alapelvet meg nem értjük és használjuk, addig csekély esély van megértésre jutni vagy elkerülni a "cica harcokat", "kiskakas viadalokat", sértődéseket, megbántódásokat.
Rajos F. Marianna írása
Olvasási idő: kb. 1 perc.
Tovább