Blog

Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, munkaerőhiány, HR, nagy ügyfél, marketing, ügyfélszerzés, kommunikáció, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales, HR, marketing  és networking világából, a csapatunktól.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseinket, jobban megismerhetsz bennünket!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalalunkat is!

Hogyan vágj bele a céges Facebook oldaladba? Hogyan vágj bele a céges Facebook oldaladba?

2019.08.08. 10:54

Tegyük fel, hogy új vállalkozást indítottál, vagy egy témában, mint például futball, a saját „kanapé szakértői” tudásodat szeretnéd megosztani minél több emberrel, vagy esetleg modellkedéssel foglalkozol és szeretnéd a saját személyes márkádat építeni – de még nem vagy jelen a Facebookon. Felmerülhet a kérdés benned, hogy hogyan kezdj ebbe az egészbe bele. A továbbiakban erre fogsz választ kapni. 

Müller Péter írása
Olvasási idő: kb. 2 perc

HR a villamoson… Megint. HR a villamoson… Megint.

2019.08.02. 20:00

Tudtátok? A villamos kincsesbánya! A téma a peronon hever. Nem csak aki írni akar róla, hanem annak is, aki inkább mások baklövéseiből akar tanulni. Érdemes nyitott füllel járni.

Amikor ezt a beszélgetést hallottam, deja vu-m kerekedett. Eszembe jutott egy tavaszi utazásom, ahol szintén előkerült a jutalékrendszer. Kíváncsi lettem, vajon az akkori történetnél hallok-e szívderítőbbet? Örök optimista vagyok…

Bartha Anikó írása

Olvasási idő: kb. 2 perc.

3 tétel, ami sok üzleti tervezésből kimarad 3 tétel, ami sok üzleti tervezésből kimarad

2019.07.25. 19:50

A közelmúltban több olyan céggel is találkoztam, akik új vállalkozást vagy új üzletágat indítottak, vagy a cégvezető éppen fel akarta venni az első értékesítőjét egy nemrég indított vállalkozásban. Azt látom, hogy 3 tétel rendszeresen kimarad az üzleti tervezésből. Vajon melyek ez a tételek?

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

A magyar vállalkozók betegsége: az alulárazás A magyar vállalkozók betegsége: az alulárazás

2019.07.22. 11:03

Az ár többet elmond egy cégről, mint azt gondolnád. Már önmagában meghatározza az ügyfélkört, a cégről kialakuló képet és a céghez társított minőséget az emberek fejében. A magyar vállalkozók egy nagyobb szelete a piaci átlagár alatti árképzéssel próbál „talpon maradni” – nézzük meg, hogy mi a baj ezzel!

Müller Péter írása
Olvasási idő: kb. 3 perc

Ma vagyok 50 éves. 25 éve értékesítek. (szülinapi blog) Ma vagyok 50 éves. 25 éve értékesítek. (szülinapi blog)

2019.06.27. 3:00

Ma vagyok 50 éves. 25 éve értékesítek. Szép kerek számok, előkészítve ezt a mai napot, tavaly (49 és 24) már írtam is erről egy blogot. Ugye elnézed nekem kedves olvasó, hogy születésnapom alkalmából ez a blog most újra rólam fog szólni? Ha igen, megtudod, hogy mit is gondolok az értékesítésről, és talán Te is találsz benne valami számodra használható gondolatot.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Képzelt állásinterjú és munkakezdés egy magyar KKV-nál 2019-ben Képzelt állásinterjú és munkakezdés egy magyar KKV-nál 2019-ben

2019.05.11. 8:22

Mondjuk, hogy a következő sorokat egy barátom saját kútfőből vetette papírra, a valósághoz semmi köze. Ha mégis hasonlóságot vélsz felfedezni, az a véletlen műve. Vagy mégsem???

2019 napjainkban, Magyarország, 20 ezer fős kisváros, kisvendéglő házhozszállítással, helyben fogyasztással, menüztetéssel, rendezvények vállalásával. Facebook hirdetés: azonnali kezdéssel futárt keresnek. Jelentkezem, bemegyek még aznap egy gyors telefon után.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Dízel Dezső autóértékesítő esete Átlagos Áron vevővel Dízel Dezső autóértékesítő esete Átlagos Áron vevővel

2019.04.14. 5:00

Volt egyszer egy autóértékesítő, (legyen a neve Dízel Dezső) akihez betoppant maga a VEVŐ! (Legyen a neve Átlagos Áron) A sztori teljes egészében a fantázia szüleménye. Bármiféle hasonlóság valós eseményekkel és személyekkel csupán a véletlen műve. Ja, nem.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.

HR a villamoson (is) HR a villamoson (is)

2019.04.08. 19:41

A napokban villamoson utazva arra kaptam fel a fejem, hogy két hölgy beszélget: a munkahely volt a téma. Szakmai ártalom, bevallom, fülelni kezdtem azt remélve: hallok egy jó történetet, egy követendő példát, motivációtól duzzadó munkakedvet ezen a korai pénteki órán.

Bartha Anikó írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Mire gondol az átlagos értékesítő a zárás előtt belépő vevőről? Mire gondol az átlagos értékesítő a zárás előtt belépő vevőről?

2019.03.31. 16:17

A blog szaküzlettel rendelkező vállalkozóknak szól. Amikor zárás előtt 5 perccel belép a szaküzletbe egy vásárló, általában a következő rövid párbeszéddel indul az értékesítési folyamat:

  • Jó napot!
  • Jó napot! Miben segíthetek?

Ez a (egyébként nagyon helytelen) kérdés  zárás előtt 5 perccel, vérmérséklettől függően több mindent jelenthet az értékesítő gondolataiban.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Az aktivitásról - március 15., a nemzeti ünnepünk jegyében Az aktivitásról - március 15., a nemzeti ünnepünk jegyében

2019.03.23. 8:45

Mielőtt azt gondolnád, hogy sales helyett történelemmel kezd foglalkozni a weboldalunk, megnyugtatlak, hogy csak rövid párhuzamot vonunk a végén az értékesítés és a nemzeti ünnepünk között. Nézzük, hogy mit jelent az aktivitás értékesítőnek/vállalkozónak.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Amit soha nem akar hallani egy értékesítő Amit soha nem akar hallani egy értékesítő

2019.03.02. 19:00

Vannak olyan mondatok, amit soha nem akarsz hallani, ha értékesítő vagy. Ezek miatt leszel frusztrált, demotivált, rosszkedvű. Amikor vasárnap este már gyomorgörcsöd van, mert másnap „dolgoznod kell menni”.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

„Tükröm-tükröm mondd meg nékem…” „Tükröm-tükröm mondd meg nékem…”

2019.02.24. 11:04

„…milyen értékesítő is vagyok valójában?”

Sok bolti értékesítővel és üzletkötővel találkozom networking eseményeken mint sales tanácsadó. Nem szokásom magamat tukmálni, ilyenkor éppen csak bemutatkozom, és névjegyet cserélünk.

„Időnként” előfordul, hogy  a bemutatkozás után elsőre a következő reakciókat kapom annak ellenére, hogy nem akarom „eladni” magam:

  • Ó, nekem nincs problémám, jó a zárási arányom.
  • Van elég ügyfelem.
  • Úgyis az ár számít, mi pedig olcsók vagyunk, ezért tudunk sokat eladni.
  • Mindenkire rá tudom beszélni a termékem.
  • Ha kidobnak az ajtón, bemegyek az ablakon.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Kit vádolhatsz a sikertelenségedért értékesítőként? Kit vádolhatsz a sikertelenségedért értékesítőként?

2019.02.16. 11:46

A főnököt. A tőzsdeindexet. A vevőt. A politikai helyzetet. A gazdasági helyzetet. A kollégát. A csillagok együtt állását. A párodat. De magadat? Azt már nem! Hiszen te vagy a legjobb, te nem tehetsz róla!

Még mindig sok értékesítővel találkozom, akik megmagyarázzák, hogy ők miért nem hibásak abban, hogy nem tudnak üzletet kötni.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Az értékesítés fejlesztés önmagában hogyan oldja meg az értékesítési problémáidat? Az értékesítés fejlesztés önmagában hogyan oldja meg az értékesítési problémáidat?

2018.11.17. 14:13

A rövid válasz: valószínűleg nem megfelelően.

Amióta értékesítés fejlesztéssel foglalkozom, szinte mindegyik ügyfelemnél fordult elő valamilyen kapcsolódó terület fejlesztése.

Példák, amikkel a közelmúltban találkoztam:

  • Van egy elégedetlen értékesítőd, akit egy tréninggel akarsz „meggyógyítani”.
  • Úgy gondolod, hogy vonzó munkahely a vállalkozásod, mégis elment két jó embered a cégtől.
  • Hideghívással akarsz ügyfelet szerezni márkaépítés és szakértői státusz nélkül.
  • Nem egyértelmű a motivációs rendszer a cégedben.
  • Nem használod az online világ eszközeit.
  • 6 hónapos sales ciklusú termékre tiszta jutalékos értékesítőt akarsz alkalmazni.
  • Nem tudja a cégedben a jobb kéz, hogy mit csinál a bal.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Miért nem kérdeznek az értékesítők? Miért nem kérdeznek az értékesítők?

2018.09.06. 11:16

Lakásfelújítást tervezgetve több szaküzletben jártam az elmúlt hetekben. Megpróbálom kulturáltan megfogalmazni a tapasztalataimat: NEM AKAROK TÖBB TERMÉKBEMUTATÓT!  Nagyon kevés helyen tettek fel kérdéseket, nem tudták meg igazán, hogy mit akarok, és azt, hogy MIÉRT.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

10 dolog, ami hátráltatja az értékesítést a cégedben 10 dolog, ami hátráltatja az értékesítést a cégedben

2018.08.20. 16:47

Kedves vállalkozó/cégvezető olvasóm! Adok neked egy 10 pontos checklistát arról, hogy miket vizsgálj meg, ha úgy érzed, nem működik jól az értékesítés a cégedben. Azért érdemes a lista szerint megvizsgálnod az értékesítésedet, hogy egy problémát ne egy másik probléma megoldásával próbálj kezelni.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága

2018.07.24. 13:07

Munkahelyen, otthon, az utcán stb. a konfliktusok kezelésének elengedhetetlen feltétele, hogy legyen kommunikáció. Amíg ezt az alapelvet meg nem értjük és használjuk, addig csekély esély van megértésre jutni vagy elkerülni a "cica harcokat", "kiskakas viadalokat", sértődéseket, megbántódásokat.

Rajos F. Marianna írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.

A 12 dühös ember című film és az értékesítés – mi köze van hozzá??? A 12 dühös ember című film és az értékesítés – mi köze van hozzá???

2018.07.20. 21:00

Akinek kalapácsa van, mindent szögnek néz - hogy rögtön egy Maslow idézettel kezdjek. A fenti filmet már sokféle szemszögből elemezték, én most az értékesítés, tárgyalástechnika szemszögéből teszem meg ugyanezt. Mély tisztelettel a film alkotói iránt, hiszen ez az egyik kedvenc filmem. Technikát tudok tanulni, motivációt, hozzáállást tudok belőle még mindig meríteni, pedig már sokszor láttam. Péntek este van, épp most néztem meg (újra) és most „billentyűt” ragadok egy rövid elemzéshez.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Hahó! 2018-at írunk! Tényleg nincs még weboldala a vállalkozásodnak? Hahó! 2018-at írunk! Tényleg nincs még weboldala a vállalkozásodnak?

2018.07.05. 18:40

Egy telefonos párbeszéd, ami nemrég hangzott el:

  • Múltkor meg akartam nézni a weboldalukon a referenciákat, de csak az „Under construction” céget láttam. Nekik is dolgoztak? laugh
  • Nézze, tudom, hogy gáz, de a webfejlesztőm már hónapok óta ígéri, hogy kész lesz az új oldal, de mindig el van havazva. Elküldöm emailben, jó?

Szerinted ebből lesz üzlet? Ha a saját weboldalával kapcsolatos teendőket nem tudja/nem akarja menedzselni a vállalkozó, akkor nekem hogy fog szolgáltatni?

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Piros vagy kék kapszula? – Változtass! Piros vagy kék kapszula? – Változtass!

2018.07.01. 18:43

Ez a rövid szösszenet szolgáltatóknak, tanácsadóknak, coachoknak szól, 3 féle embertípusról. Emlékszel még erre a kultfilmre, amiben ezt a választást kínálja Morpheus Neonak? Igen, ez volt a Mátrix.

Olvasási idő: kb. 3 perc.