… az úgy kezdődött, hogy Móricka visszaütött…

2019.09.09. 20:20

… az úgy kezdődött, hogy Móricka visszaütött…

Hallgatom megint a villamoson a sztorikat, és ezen felbuzdulva blogokat, kommenteket is olvasok a témában. Munkáltató vs. munkavállaló. Ősi ellenségek. (sic!) Legalábbis így tűnik, nagyon sok bejegyzésből. Ami még szomorúbb: „tanácsadó” kollégák írásos kirohanásaiból is, kinek-kinek pártállása szerint az egyik, illetve a másik tábor „védelmében”. Jó hazai szokás szerint pedig az egyik oldal védelme automatikusan a másik támadását, leszólását is jelenti egyben.

Ellenségek?

Persze, tudom: vannak elvetemült munkavállalók, akik élősködően akarnak minél több pénzhez jutni. Tudom, vannak munkáltatók, akik szépre festve a cégért odacsábítják a gyanútlan munkavállalót, majd semmi sem úgy van, ahogy megígérték. Mindig, mindenütt akadnak nem korrekt emberek. Egyes fertályokon több, máshol kevesebb. Ezen kár is elmélkedni, ilyen az emberi természet. Úgy ahogy van, aki szőke, van, aki barna, hogy a többi hajszínről ne is beszéljek.

De hiszem, hogy még mindig a nagy többség tisztességes, korrekt ember mind a munkáltatók, mind a munkavállalók táborában.

Köss békét!

Nagyon üdvös, és előre vivő lenne, ha végre valakik felhagynának az ősellenség üldözésével, akit a másik oldal szereplőiben látnak. Mert a cél – bármilyen meglepő – közös. Mindenki jól akarja érezni magát a bőrében, az életében. Ja, hogy ez nem mindenkinek ugyanazt jelenti?

Ezért fontos mind a munkáltatói márka építés, a célok kitűzése, kommunikálása. De ugyanúgy fontos, hogy munkavállalóként is tisztában legyünk, mit akarunk elérni az életben. Talán sejtitek, hogy nem a „… baromi sok pénzt akarok keresni…” típusú célra gondoltam. Lehet ez is cél, de ennél azért összetettebb lehet a dolog. Biztos van valami mozgatórugója annak, ha sok pénzt akarsz keresni. Tedd fel a kérdést: miért fontos ez nekem? Új autó, nagyobb ház, utazás, stb… S ezek miért fontosak? Valóban ezek a céljaid?

Kedves Munkavállalók!

Nagyon könnyű szidni egy céget, egy vezetőt, mikor nem a mi elképzeléseink szerint történnek, mennek a dolgok. S tudom, számos eset van, amikor ez jogos is. De sokszor olyan információk állnak egy-egy döntés hátterében, amit nem akar és/vagy nem is tud megosztani a vezető. Nem tesz jót a kapcsolatnak, ha a bizalmatlanság sugárzik a felek között. Itt leírom: aki pedig folyamatosan kritizál és elégedetlen, csinálja jobban. Emberek, nem kifogás, hogy nem sikerül vezető pozícióba jutni. Ha így nem megy, akkor tessék, csináld meg a saját vállalkozásodat, azt úgy irányíthatod majd, ahogy Neked tetszik. Ja, hogy nincs ötleted? Nincs tőkéd? Nincs bátorságod? Nem akarsz kockázatot vállalni? Hja, kérem, valamit valamiért.

Kedves Cégvezetők, Tulajdonosok!

Nektek azt üzenem, hogy az ötlet, a tőke, a kockázatvállalási hajlandóság, a bátorság nem mentesít az alól, hogy emberségesen bánj a kollégáiddal. Akkor lehetsz sikeres, ha Őket is sikeressé teszed. S nem fordítva. Akkor leszel elégedett, ha őket is elégedetté teszed.

Azért merem mindezt leírni, mert nem egy olyan céggel találkoztam, ahol a tudatos építkezés alapvető érték, ahol a vezetés szolgálat, ahol a jól végzett munkának becsülete van, ahol a kölcsönös tisztelet nem is kérdés. S láss csodát: ilyen cégekhez szívesen mennek dolgozni az emberek.

Munkaerőhiány?

Akik még nem tartanak itt, és (talán ezért is) küzdenek a munkaerőhiánnyal, nekik javaslom: Valakinek fel kell adnia az adok-kapok játszmát. Sehova sem vezet. Tedd meg Te az első lépést, legyél az, aki a munkavállalókban nem a fizetett ellenséget látja. Meg fogsz lepődni: bizalomra bizalom a válasz. Határozd meg, milyen értékek fontosak a céged számára. Fogalmazz meg egy küldetést, amihez „szexi” csatlakozni. Vigyázz, valós legyen, ne csak amolyan bullshit. Azt gyorsan leveszik az emberek. S mindenek előtt: tartsd be, amit megígértél. Mindenkinek. Annak is, aki Veled szemben másképp cselekszik. Te légy korrekt, mert ez is elterjed a piacon. Ahhoz, hogy tudd: mit ígérhetsz, hogy be is tartsd, kellenek a célok, a tervezés, a tudatosság az építkezésben, a következetesség.

Sok sikert a munkáltatói márkaépítéshez, a céged fejlesztéséhez.

Minket megtalálsz, komplexen tudunk támogatni ebben, ha megtisztelsz a bizalmaddal, akkor kérj egy ingyenes konzultációt:

Ha tetszik a blogmeg is oszthatod az alábbi gombbal.

Bartha Anikó
HR csapatépítész


Konzultációs csomagok mikro-, és kisvállalkozásoknak


Kattints ide, és töltsd le a személyes értékesítés 7+1 aranyszabályát, és használd a napi munkád során!


>>vissza a blogbejegyzésekhez<<