Hahó! 2018-at írunk! Tényleg nincs még weboldala a vállalkozásodnak?
2018.07.05. 18:40


Egy telefonos párbeszéd, ami nemrég hangzott el:
- Múltkor meg akartam nézni a weboldalukon a referenciákat, de csak az „Under construction” céget láttam. Nekik is dolgoztak?
- Nézze, tudom, hogy gáz, de a webfejlesztőm már hónapok óta ígéri, hogy kész lesz az új oldal, de mindig el van havazva. Elküldöm emailben, jó?
Szerinted ebből lesz üzlet? Ha a saját weboldalával kapcsolatos teendőket nem tudja/nem akarja menedzselni a vállalkozó, akkor nekem hogy fog szolgáltatni?
Sok ilyen és hasonló történetet látok/hallok még 2018-ban is. A múlt héten kerestem egy bizonyos típusú cégre (mindegy milyen típus) egy megyében. Mindenféle céglistákat feldobott a kereső, abból rákerestem a cég nevére, és kijött a magyar átlag. Statisztikák szerint a magyar vállalkozások 40%-nak nincs weboldala!!! WTF??? (Akkor még nem is beszélünk Facebook oldalról, Instagram profilról, Youtube csatornáról stb.)
Hahó! 2018-at írunk! Mi van veletek kedves vállalkozók? Még mindig úgy éltek, hogy ma van munkám és ügyfelem, nem érdekel, hogy holnap mi lesz?
Amikor ezt a vállalkozásomat elindítottam, előbb volt meg a weboldalam, mint a vállalkozásom. Most egy kicsit szégyenkezve gondolok rá, hogy milyen kezdetleges volt, de legalább volt! Tudod, hogy mennyibe került domainnel együtt? 30.000 Ft-ba. Ha nincs rá ennyi, akkor miért indítasz vállalkozást???
Nézzük, hogy milyen kifogások szoktak elhangozni:
- A weboldal drága, nincs annyi pénzem. Értem, ezek szerint te is csak az adott hónapra tervezel, nincs semmi stratégiád.
- Minek weboldal, én ajánlásokból szerzek üzletet. Most igen. De mindig így lesz? Tényleg nem jelent semmit neked a márkanév, a hitelesség? Hogyan néz utánad az, akinek ajánlanak? Milyen benyomást szereznek rólad elsőre?
- Most van ügyfelem, hagyjál békén, nem érek rá ezzel foglalkozni. De mi lesz a következő recessziónál, amikor megint bedől az építőipar? Neked sincs startégiád, adhoc vállalkozol?
- Én tökéletes weboldalt akarok, de az meg másfél millióba kerül, nincs rá most pénzem. Ha mindig a tökéletesre törekszel az bizonyos szempontból pozitív tulajdonság, de az üzleti életben sokszor azzal kell kezdeni ami éppen kéznél van – ahhoz hogy előrébb juss.
- Nem bízom a fejlesztőkben, sok rosszat hallottam róluk. Mondjuk ez pont igaz, hogy nehéz határidőt betartó fejlesztőt találni. De nem azért lettél vállalkozó, hogy megoldjad a problémáidat?
Van olyan is, akinek már van weboldala, de látszik rajta, hogy senki sem foglalkozik vele. Nézzünk néhány esetet:
- A Híreink menüpontban a legfrissebb hír 2004-es. Ma -a tartalommarketing korában- már a statikus weboldalak nem hoznak hasznot. Ahhoz, hogy épüljön a márkád, ne csorbuljon a hitelességed, rendszeresen frissíteni kell az oldalt, legalább blogokkal. (Ha nem hiszed, hogy bármilyen témában, cégmérettől és iparágtól függetlenül lehet blogot írni, tégy próbára!)
- Nem reszponzív az oldal, azaz nem jól látszik mobilon. Ezt az írást például mindegy, hogy miről nézed igazodik a kijelző méretéhez. Rendszeresen ellenőrzöm a Google Analytics-sel a weboldalam látogatottságát, az elmúlt évben a látogatóim 65%-a mobilról nézte meg az oldalamat. No comment!
- Igen tudom, de a fejlesztőm el van havazva, hónapok óta csúszik a weboldal fejlesztés. Először is, rengeteg olyan tartalomkezelő rendszer van, amit egy átlagos office tudással te magad is megcsinálhatsz. „Magad uram ha szolgád nincsen!” tartja a mondás. Másodszor, ki mondta, hogy a webfejlesztőnél kell kezdeni? Elsőként konzultálj egy értékesítési vagy marketing szakemberrel, tisztázd a célokat, segíteni fog a megfelelő weboldal megtalálásában. Nem jó, ha a weboldalad kinézete, hatékonysága attól függ, hogy a fejlesztő milyen keretrendszert vagy programnyelvet ismer.
Foglaljuk össze, hogy milyen haszonnal kecsegtet, ha még ma teszel lépéseket, hogy legyen weboldalad, vagy a meglévő reszponzív legyen:
- Leadgenerálás
- Ügyfélszerzés
- Személyes/céges márka építés
- Hitelesség
- Ismertség
- Marketingszemlélet (muszáj hozzá), magasabb ár elérése a piacon
Az elmaradt haszonról a legegyértelműbb egy példán keresztül:
Lehet, hogy egy vízvezetékszerelő vagy és van munkád az idei évre. De ha én ma meglátom a meggyőző weboldalad, és jövőre felújítást tervezek, el fogom menteni a „felújításhoz” mappába könyvjelzőként. És ezután az év vége felé felhívlak. (Tényleg tervezek felújítást.) Egy csempeboltot is először a neten nézünk meg, ha meggyőző, akkor el is megyünk.
Azért, hogy segítsek a döntésben, megmutatok egy olyan bérelhető weboldalt, amivel minimális beruházással (grafikával együtt is 100.000 Ft alatt) lesz honlapod. Ha az előre elkészített designből is tudsz választani, és megírod a szöveget, akkor akár 50.000 Ft alatt is lehet weboldalad, akár 1 napon belül is.
Kinek lehet jó ez a megoldás?
- Új vállalkozások
- Egyéni vállalkozók
- KKV cégek
- Meglévő vállalkozás új termékbevezetés esetén
- Ha el akarsz indulni a blogírás útján, de a meglévő honlapodnak nincs blogmotorja
- Egy-egy időszakos kampányhoz gyors megoldásként
- Akinek kevés affinitása van a fejlesztéshez, és nem akar nehezebb de manapság divatos és „ingyenes” megoldásokkal foglalkozni (Worldpress, Joomla, stb.)
- Aki már csalódott az ingyenes, reklámokkal teletűzdelt megoldásokban
Mielőtt megvádolsz, nem jutalékért reklámozom a Viawebet, hanem mert egyetértek a küldetésükkel:
„Minden vállalkozásnak legyen weboldala, ami mobilon is jól látható.”
Ráadásul, ha a fenti linkről rendelsz, akkor ajándékba kapod a kiválasztott domaint!
Még egy ráadás: ha július 15-ig rendelsz, ajándékba kapsz egy skype-os/telefonos értékesítési konzultációt, hogy biztosan a Te céljaidat segítse a weboldal.
Ahhoz, hogy megkapd az ajándékot, a megjegyzés mezőbe írdbe a VTajándék2018 kuponkódot!
Mire vársz még a kattintással?
Ha nem vagy látható a weben, az ügyfeleid többségének nem létezel!
Kérdésed maradt? Hívj! +36 70 427 6900
Referenciák: viaweb.hu/referenciak
Sales konzultációs csomagok mikro-, és kisvállalkozásoknak
Vittinger László
kapcsolatépítész