Home office, home office, te csodás… vagy nem? 2.

2020.03.19. 7:41

Home office, home office, te csodás… vagy nem? 2.

2. felvonás

Tervezd meg a napodat!

Elsőre biztos bagatellnek tűnik, de hidd el, itt tud leginkább elbukni a HO. Ha ezt jól csinálod, imádni fogod.

Azt bizonyára remekül meg tudod tervezni, hogyan oszd be a feladataidat a munkahelyeden. Ha esetleg ezzel is voltak eddig nehézségeid, akkor használd a sürgős – fontos mátrixot. Íme, ha nem ismernéd (mint annyi minden más eszköz, ez is használható az élet bármely területén):

Már csak bele kell írni a feladatokat smiley. Persze nem kell mindig táblázatot szerkeszteni, a napi munkában sokszor csak fejben készítjük el ezt a táblázatot és ennek alapján priorizáljuk a teendőnket. Arra viszont figyelni kell, hogy valóban jó kategóriába kerüljenek a feladatok.

A napod tervezésénél először tervezd be a munkaidődet az egész napba. Ez könnyűnek tűnik elsőre: 9.00 – 17.30-ig dolgozom. Ha Neked flottul megy, le a kalappal: kivételes vagy, s kérlek írd meg hozzászólásban, kommentben, hogyan csinálod! Nekem, bizony akadtak nehézségeim, de a következő lépések beváltak:

  • először betervezem a megbeszéléseket, amelyek időpontja fix – ezek most természetesen online felületeken, telefonon történnek
  • biztos van arra tapasztalatod, hogy milyen arányban érkeznek ad hoc feladatok: ezekre mindenképp hagyj tartalék időt – de remek lehetőség arra is, hogy az eddig kevésbé szervezett munkát, folyamatokat most rendezettebbé tegyétek. Vezetők, figyelem!!!
  • megnézem, mit kell az adott napon elvégeznem (S-F mátrix), amiről már tudok
  • ha marad még a munkaidőből a fenti pontok után, akkor megnézem, mivel tudok haladni, előre dolgozni
  • ahol tudod, darabold a munkavégzést: kb 1 – 1,5 óránként tarts rövid szünetet. 5 - 10 perc teljesen elég megmozgatni magad. Legtöbbször hatékonyabb szünetet beiktatni, mint az elsőre tűnik. (Én ilyenkor szoktam pl. bepakolni a mosógépbe. Épp 1,5 óra a program, a következő szünetben tudok teregetni smiley). Különösen fontos ez a rész akkor, ha nem egyedül vagy otthon. Akinek iskolás a gyerkőce, még nagyobb odafigyelést igényel. (Igen, az ovis, és a még kisebb szintén.) Tudtok pl együtt „dolgozni”. Adj neki feladatot, amit a szünetben tudsz ellenőrizni. (Persze még kérdés, milyen lesz a digitális oktatási munkarend…). Ahogy Te csinálod az otthoni munkavégzést, segítesz a gyereknek is: példát mutatsz. Itt találsz egy nagyon szuper FB bejegyzést arról, hogyan szervezd a gyerekkel a tanulást és a munkát is.

A tervezéshez kapcsolódóan már sok hónappal ezelőtt megcsináltam egy nagyon egyszerű, ám annál tanulságosabb tesztet. Ez arra jó, hogy lásd: mire megy el valójában az időd. Azért érdemes rászánni egy kis időt és energiát, mert sokat fog segíteni a tudatos tervezésben, munkaszervezésben.

Folytatása következik…

Ha tetszik a blogmeg is oszthatod az alábbi gombbal.

Bartha Anikó
HR csapatépítész