Befizetted egy networking szervezet díját és csalódtál?

2019.04.25. 20:42

Befizetted egy networking szervezet díját és csalódtál?

Van egy rossz hírem Neked, nem fogom lehúzni a networking szervezeteket. Inkább téged. Ugyanis nagyon valószínű, hogy rajtad múlt a csalódás. Igen, rajtad, ezért vállald te a felelősséget. Még egy amatőr módon üzemeltetett networking szervezet is hozhat hasznot neked, ha aktívan csinálod azt a bizonyos networking tevékenységet.

Először tisztázzunk néhány fogalmat. Mi is az a networking? Üzleti kapcsolati háló építése és gondozása. Mire jó egy ilyen kapcsolati háló? Például arra, hogy ügyfeleket ajánljanak neked. Vagy egy olyan szolgáltatót, vállalkozót, aki megbízható.

Mit kell neked csinálni, hogy ez kialakuljon? Először is nem tátott szájjal várni a sült galambot. Íme néhány jellemző válasz azoktól, akik csalódtak egy networking szervezetben, és megkérdeztem, hogy miért:

  • „Voltam 3 találkozón, senki nem adott ajánlást, nem működik ez a networking.” Persze, te vagy az, aki a konditeremben is csalódik, hogy nem lett 3 alkalom után testépítő világbajnok.
  • „Hiába ajánlottam magam, senki nem vette meg a termékemet.” Ki mondta neked, hogy tukmálni menj egy networking szervezetbe???
  • „Egy éve oda járok, és nem történt semmi.” Csak odajársz, nézelődsz és nem történt semmi? Nem csodálkozom.  

Most nézzük, hogy mit NEM jelent egy networking szervezeti tagság:

  • Tukmálást
  • Passzivitást
  • A többi tag nem akar a főállású üzletkötőd lenni
  • Önzést, egoizmust, „kihaénnem” viselkedést
  • Türelmetlenséget

Nézzük, hogy mit kell megtanulnod és aktívan csinálnod ahhoz, hogy ne legyen kidobott pénz egy networking szervezet tagdíja:

  • Tanulj!!! Először is használd ki, ha annak a networking szervezetnek van képzése (akkor is, ha ez plusz pénz). Keress a rutinos tagok között egy mentort!  Sajnos a magyar néplélektől még mindig távol van a networking szemlélet, nálunk az irigység és a „dögöljön meg a szomszéd tehene is” hozzáállás egyelőre gyakoribb. Többen dolgozunk rajta, hogy ez megváltozzon. Neked csak meg kell tanulnod a networking alaplépéseit.
  • Sajátítsd el az adakozó szemléletet! Adj ajánlást! Gondolj bele egy egyszerű példán keresztül: Van egy ügyfeled/szomszédod/valakid, aki arról panaszkodik, hogy harmadszor fagyott fel a teraszán a burkolólap. Te tag vagy egy networking szervezetben, ahol van egy ragyogó minőséget produkáló kivitelező csapat. (ezt onnan tudod, hogy már találkoztál vele, láttad a referenciáit. Összekötöd a két embert, elkészül a jó minőségű fagyálló burkolat. Mit érez MINDKÉT fél: hálát, irántad. Gondolj bele, ha ilyen emberek vesznek körül, vajon jobb lesz az életed? Több lesz az ügyfeled? Ki fog eszükbe jutni, ha valakinek olyan bizgenytűre lesz szükségük, amit te forgalmazol? Úgy fognak vásárolni nálad, hogy nem kell eladnod. Persze, ehhez idő kell, de érdemes rászánni.
  • Légy aktív!!! Találkozz egyesével a tagtársaiddal, kérd meg, hogy mutassák be a cégüket. És kérj egy lehetőséget, hogy te is bemutasd a tiédet, legyen ez az aktivitás kölcsönös. Persze, most azt mondod, hogy tavaly is találkoztál eggyel, és ő sem adott ajánlást. Van egy rossz hírem, lehet, hogy 10 tagtársadból csak kettőtől fogsz ajánlást kapni. De tőlük rendszeresen!!! És az hol van, hogy te kinek tudsz adni? Ne légy önző! Itt is keresd azokat az embereket, akikkel megvan a kémia, közös az értékrended, szimpatikusak vagytok egymásnak. De ha csak elmész a találkozóra, és mást nem csinálsz,  akkor ne várd a csodát.
  • Legyen egy frappáns bemutatkozásod! De olyan amiből egy 12 éves gyerek is megérti, hogy mivel foglalkozol, milyen hasznot hajtasz az ügyfelednek. Kerüld a szakmádra jellemző szakszavakat és az indokolatlan "Hunglisht"!  Mi például tudunk neked új kollégát toborozni, de eszem ágában se lenne olyan szavakkal bemutatkozni, mint a „generalista”, vagy a „recruiter”. Kérj ebben segítséget, ha egyedül nem boldogulsz.
  • Légy hiteles! Ehhez hozzátartozik az, hogy legyen egy látható online jelenléted, (weboldal, Facebook oldal, Instagram profil!, Youtube csatorna stb.) Ember, 2019-et írunk, nincs kifogás! Ha nem látok legalább egy ügyfélvéleményt a tevékenységedről valahol nem tudlak komolyan venni. Írj blogot, adj értéket a neten, és szakértőként fognak rád tekinteni. Ja, és tartsd be az ígéreteidet!

Most, hogy elolvastad ezt a sok okosságot (először is köszönöm), ne dőlj hátra, hanem ugorj ki a komfortzónádból, kérj segítséget és légy aktív! Tűnj ki a csalódott, passzív networkerek közül!

Hú, te még mindig nem tudod, hogy hogyan állj neki? Nem baj, segítek. Csak kérj egy ingyenes konzultációt:

Ha tetszik a blogmeg is oszthatod az alábbi gombbal.

Vittinger László
kapcsolatépítész


Sales konzultációs csomagok mikro-, és kisvállalkozásoknak


Kattints ide, és töltsd le a személyes értékesítés 7+1 aranyszabályát, és használd a napi munkád során!


>>vissza a blogbejegyzésekhez<<