Te hogyan növeled jövőre a forgalmadat?

2017.10.31. 7:47

Te hogyan növeled jövőre a forgalmadat?

Az utóbbi időben (készülődvén az év végi zárásra és a jövő évi tervezésre) több vállalkozótól is hallottam a következő mondatot:

Nem értem. Csökkent a forgalom a boltban/üzletkötőimnél, hiába mondom azt embereimnek, hogy ez így nem lesz jó.

Ez a mondat mindig  ugyanarra a problémára utal, hogy a kkv szektorban még mindig alig jellemző néhány egyszerű statisztika vezetése. Aktuális a felvetés, hiszen a jövő évi sales terveket lassan ideje valami alapján elkészíteni. (Ugye már te is tervezel???)

A 0. statisztika, azaz mekkora a forgalom, általában rendben van, ha más nem, a könyvelőd tudja.

Nézzük, hogy  mi az a 3 alap statisztika, amit egy szaküzletben vezetni kellene:

  1. Hányan jönnek be az üzletbe egy nap? (Bonyolult, drága eszközök kellenek hozzá, mint például egy spirálfüzet, így  ne gyere azzal a kifogással, hogy nincs rá eszközöd)
  2. Hány db eladás történik egy nap? (Látogató/eladás darabszám = vevőkonverzió)
  3. Mekkora egy db eladás összértéke? (Napi forgalom/ eladás darabszám = kosárérték)

El tudod képzelni ezt utazó üzletkötőre vonatkoztatva is? Nem? Na jó, segítek:

  1. Hány db leadet kap/szerez egy üzletkötő hetente/havonta? (Crm-ed van ugye???)
  2. Hány db eladás történik egy héten/hónapban? (Lead/eladás darabszám = vevőkonverzió)
  3. Mekkora egy db eladás  átlagos értéke? (Heti vagy havi forgalom/ eladás darabszám = kosárérték)

Nemrég egy internetes felmérést készítettem a kkv szektorban, ahol a vevőkonverzióra is rákérdeztem. Íme az eredmény:

A kkv vállalkozók 28,6 %-a NEM MÉRI a vevőkonverziót!!! WTF? (mondja a „művelt” angol)

Ha az 1. statisztika romlik, akkor a marketingen, ügyfélszerzésen kell változtatni. Jobb esetben ez már nem a hideghívás, vagy újsághirdetés, hanem online marketing és/vagy networking. Ez -ha szaküzletről van szó- nem az értékesítőnek a feladata, hanem a tiéd kedves cégvezető! Hogyan? Keress meg, és megbeszéljük!

Ha a 2. statisztika romlik (azonos látogató/lead darabszám mellett), akkor az értékesítőket kell képezni, vagy az ideális ügyfeled profilját finomítani. Ez is a te felelősséged kedves cégvezető! Hogyan? Keress meg, és megbeszéljük!

Ha a 3. statisztika romlik, akkor vagy a konkurencia megjelent egy jobb ár/érték arányú termékkel, vagy a piaci igények változnak, amit piackutatással és/vagy termékfejlesztéssel orvosolhatsz. Ez is a te döntésed kedves cégvezető! Hogyan? Keress meg, és megbeszéljük!

Természetesen ennél sokkal több statisztikát érdemes vezetned, de addig ezekről nem beszélünk, amíg ez a 3 nincs rendben.

Te hogyan adminisztrálod az értékesítést a cégedben? Ezt is megkérdeztem a felmérésben:

A kkv vállalkozók 42,9 %-a FEJBEN ADMINISZTRÁLJA  az értékesítést!!!  Tessék???

Ugye te nem tartozol közéjük? Ha mégis, keress meg, és megbeszéljük!

Egy profi adminisztrációval 10-30%-ot lehet növelni a bevételen, például amiatt, hogy nem felejtesz el után követni egy ajánlatot, vagy általában visszahívni valakit.

Ha többet szeretnél tudni az értékesítésről, keress az elérhetőségeimen!


Ha nem tudod, hogy mit kérdezz az ügyfeledtől - valódi igényfelmérő tréning 2018.09.19.


Sales konzultációs csomagok mikro-, és kisvállalkozásoknak


Kattints ide, és töltsd le a személyes értékesítés 7+1 aranyszabályát, és használd a napi munkád során!


Vittinger László
kapcsolatépítész

>>vissza a blogbejegyzésekhez<<