Blog

Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, nagy ügyfél, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales és networking világából, a kapcsolatépítésztől.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseimet, jobban megismerhetsz!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalamat is!

Szereted a munkád? Szereted a munkád?

2018.07.29. 14:21

Erre a kérdésre az igennel válaszolók aránya valahol 10% körül szokott lenni. Azért választottam ezt a mai témának, mert az értékesítés tipikusan olyan munka, amit csak akkor tudsz jól csinálni, ha szereted. Ha csak a sárga csekkek miatt csinálod, akkor hagyd abba!

Olvasási idő: kb. 4 perc.

A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága

2018.07.24. 13:07

Munkahelyen, otthon, az utcán stb. a konfliktusok kezelésének elengedhetetlen feltétele, hogy legyen kommunikáció. Amíg ezt az alapelvet meg nem értjük és használjuk, addig csekély esély van megértésre jutni vagy elkerülni a "cica harcokat", "kiskakas viadalokat", sértődéseket, megbántódásokat.

Rajos F. Marianna írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.

A 12 dühös ember című film és az értékesítés – mi köze van hozzá??? A 12 dühös ember című film és az értékesítés – mi köze van hozzá???

2018.07.20. 21:00

Akinek kalapácsa van, mindent szögnek néz - hogy rögtön egy Maslow idézettel kezdjek. A fenti filmet már sokféle szemszögből elemezték, én most az értékesítés, tárgyalástechnika szemszögéből teszem meg ugyanezt. Mély tisztelettel a film alkotói iránt, hiszen ez az egyik kedvenc filmem. Technikát tudok tanulni, motivációt, hozzáállást tudok belőle még mindig meríteni, pedig már sokszor láttam. Péntek este van, épp most néztem meg (újra) és most „billentyűt” ragadok egy rövid elemzéshez.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Hahó! 2018-at írunk! Tényleg nincs még weboldala a vállalkozásodnak? Hahó! 2018-at írunk! Tényleg nincs még weboldala a vállalkozásodnak?

2018.07.05. 18:40

Egy telefonos párbeszéd, ami nemrég hangzott el:

  • Múltkor meg akartam nézni a weboldalukon a referenciákat, de csak az „Under construction” céget láttam. Nekik is dolgoztak? laugh
  • Nézze, tudom, hogy gáz, de a webfejlesztőm már hónapok óta ígéri, hogy kész lesz az új oldal, de mindig el van havazva. Elküldöm emailben, jó?

Szerinted ebből lesz üzlet? Ha a saját weboldalával kapcsolatos teendőket nem tudja/nem akarja menedzselni a vállalkozó, akkor nekem hogy fog szolgáltatni?

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Miért és hogyan előzd meg a kifogást? Miért és hogyan előzd meg a kifogást?

2018.07.04. 20:13

Sokszor elmondom, hogy a legjobb kifogáskezelés a megelőzés. De azt, hogy miért, és hogyan csináld, a tréningjeimen szoktam elmondani. De most megosztom Veled is.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Piros vagy kék kapszula? – Változtass! Piros vagy kék kapszula? – Változtass!

2018.07.01. 18:43

Ez a rövid szösszenet szolgáltatóknak, tanácsadóknak, coachoknak szól, 3 féle embertípusról. Emlékszel még erre a kultfilmre, amiben ezt a választást kínálja Morpheus Neonak? Igen, ez volt a Mátrix.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Születésnapom margójára - a sales motivációm Születésnapom margójára - a sales motivációm

2018.06.27. 8:02

Ma vagyok 49 éves, és 24 éve dolgozom értékesítőként. Ebből a jeles alkalomból csinálok egy kis visszatekintést, hogy hogyan kerültem az értékesítésbe, és miért szerettem meg ezt a szép szakmát. Kedves olvasóm, remélem neked is tudok ezzel az írással egy kis motivációt adni.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Az értékesítő is ember Az értékesítő is ember

2018.06.24. 17:36

Egy személyben számos szerepkört töltünk be. Szüleink fia, lánya vagyunk, gyermekeink anyja, apja. Párunk partnere, társa, férje, felesége. A munkahelyen kollégák vagyunk, alkalmazottak vagy éppen a munkaadó.

Ezek mind részterületek az életünkben, akárcsak az értékesítői énünk. Szerepeinknek egymás mellett, harmonikus szimfóniában kellene megférnie. Az ideális állapot, amikor életünk különböző területei egyensúlyban vannak, egyik sem vesz el időt és energiát a másiktól.

Rajos F. Marianna írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.

Miért nem kérdeznek az értékesítők? Miért nem kérdeznek az értékesítők?

2018.06.23. 11:16

Lakásfelújítást tervezgetve több szaküzletben jártam az elmúlt hetekben. Megpróbálom kulturáltan megfogalmazni a tapasztalataimat: NEM AKAROK TÖBB TERMÉKBEMUTATÓT!  Nagyon kevés helyen tettek fel kérdéseket, nem tudták meg igazán, hogy mit akarok, és azt, hogy MIÉRT.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Hogyan fizesd az értékesítődet? Hogyan fizesd az értékesítődet?

2018.06.19. 17:48

Már hallom is! „Tiszta jutalékos rendszerben - ez egy könnyen mérhető szakma - amennyit dolgozik, annyit keres - nagyon egyszerű, bár minden ilyen egyszerű lenne” Hát nem! Ha te még így gondolkodsz, akkor az a rossz hírem van, hogy az alapbéren, járulékon és mobilitáson megspórolt pénzednél többet fogsz toborzásra költeni.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Amit a személyes márkáról tudni akarsz Amit a személyes márkáról tudni akarsz

2018.06.15. 17:41

A személyes márka kérdése mindig is egy érdekes fogalom volt és ha azt kérem valakitől, hogy foglalja össze, hogy számára mit jelent a személyes márka, akkor legtöbben csak hebegnek habognak.

Körmendi Ádám írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Mindennapi motiváció 'öreg' és fáradt saleseseknek Mindennapi motiváció 'öreg' és fáradt saleseseknek

2018.06.13. 14:54

Találkozók, telefonok, ajánlatok, meetingek, a főnököd… Tele a fejed és a naptárad? Fáradt vagy és ideges? Most állj meg egy percre, gondold végig, hogy mi az, amiért dolgozol.

Rajos F. Marianna írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.

3+1 szarvashiba a bemutatkozásban – karikatúra egy rendezvényről 3+1 szarvashiba a bemutatkozásban – karikatúra egy rendezvényről

2018.06.02. 11:46

Sok networking eseményen vettem/veszek részt, ahol rendszeresen figyelem, hogy hogyan mutatják be tevékenységüket a vállalkozók. Elég ritkán hallok olyat, ami meg is marad bennem, legtöbbször üvegessé vált tekintettel várom, hogy megszabadulhassak az illetőtől.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Business ghosting – csak elszenveded, vagy csinálod is? Business ghosting – csak elszenveded, vagy csinálod is?

2018.05.31. 15:16

Ha a ghosting szóval találkoztál mostanában, akkor nagy valószínűséggel randik kapcsán hallottad. Ha vállalkozó vagy értékesítő vagy, akkor pedig az üzleti életben is találkoztál már vele. Lehet hogy nem csak elszenvedted, hanem csináltad is? Remélem, hogy nem!!! Nézzük meg a fogalmat pontosan (legalábbis amit én értek alatta), és persze azt is, hogy mit tehetsz ellene.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Tévhitek az értékesítésben - Nagykereskedsz? Nem érdemes találkozni az ügyfeleiddel! Tévhitek az értékesítésben - Nagykereskedsz? Nem érdemes találkozni az ügyfeleiddel!

2018.05.27. 12:58

Elvégre itt az online világ, email, webes felületek, telefonNem is érdemes a viszonteladóddal találkoznod. Elvégre az benzinköltség, idő, közben hány embert felhívhatnál „ajánlgatni a termékedet”Megismerni a viszonteladód ügyfélkörét? Minek? Telefonon úgyis elmondja, hogy mi kell neki.

Na, fussunk neki ennek a tévhitnek.

Nálam ez nem működik, az én termékem/piacom különleges! Nálam ez nem működik, az én termékem/piacom különleges!

2018.05.19. 9:59

Sokszor hallom ezt a kijelentést vállalkozóktól (néha értékesítőktől is). Egyrészt igazad van kedves vállalkozó, különleges vagy, hiszen van egy vállalkozásod, munkát adsz, értéket teremtesz, felfedeztél egy piacot, bátran mész előre. De értékesítési szempontból… nos nálad is ugyanazok az értékesítés alaplépései, a gondolkodásmód, mint másnál.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Amerikából jöttem, mesterségem címere É. T. Amerikából jöttem, mesterségem címere É. T.

2018.05.14. 20:41

Minden bizonnyal mindenki játszotta gyerekként ezt a játékot. Nekem évek óta nem jutott eszembe, de két hete érkeztem meg Amerikából, egy két hetes körútról. Életvezetési trénerként (life coach) minden alkalmat megragadok a tanulásra. A csoportos utazás ismeretlen helyekre a lehetőségek végtelen tárházát kínálja ennek megvalósítására. Ez az írás az értékesítői hozzáállás amerikai tapasztalatairól szól.

Rajos F. Marianna írása

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Főnök, engedjünk az árból, a konkurencia olcsóbb! Főnök, engedjünk az árból, a konkurencia olcsóbb!

2018.05.13. 13:10

Ha vállalkozó vagy, és hallottad már ezt a mondatot az értékesítődtől, akkor figyelj. Legtöbben ma Magyarországon úgy árazzák be a termékeiket, hogy legyen 5 %-kal olcsóbb mint a konkurencia. Aztán amikor az ügyfelük a konkurencia drágább termékét választja, vakarják a fejüket és nem értik. Nos, a hiba nem az ügyfélben, hanem a te két füled között van kedves vállalkozó.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Hozz két jól működő értékesítőt! Hozz két jól működő értékesítőt!

2018.05.11. 20:33

Hozz két jól működő értékesítőt!

Nemrégiben ezt a feladatot kaptam egy ügyfelemtől, ez a megbízás tette fel a pontot az elmúlt fél év előkészületeire. Az elmúlt időszakban az ügyfeleimnél szerzett tapasztalatokat összefoglalva jutottam arra az elhatározásra, hogy foglalkozni fogok az értékesítéshez szorosan kapcsolódó területekkel is.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Ne akard meggyőzni az ügyfeledet! Ne akard meggyőzni az ügyfeledet!

2018.05.06. 8:37

Él egy tévhit az értékesítésben: érvelj és győzd meg az ügyfeledet. Azt javaslom, hogy ne tedd. Furcsa mi? De gondolj bele, ha én értékesítőként „megdoblak” érvekkel, mit fogsz csinálni? Mit csinálsz ha megdobnak valamivel? Felemeled a kezed (azaz kifogásokkal élsz) és védekezel. „De akkor mit csináljak értékesítőként?” 

Olvasási idő: kb. 2 perc.