Blog

Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, nagy ügyfél, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales és networking világából, a kapcsolatépítésztől.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseimet, jobban megismerhetsz!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalamat is!

Képzelt állásinterjú és munkakezdés egy magyar KKV-nál 2019-ben Képzelt állásinterjú és munkakezdés egy magyar KKV-nál 2019-ben

2019.05.11. 8:22

Mondjuk, hogy a következő sorokat egy barátom saját kútfőből vetette papírra, a valósághoz semmi köze. Ha mégis hasonlóságot vélsz felfedezni, az a véletlen műve. Vagy mégsem???

2019 napjainkban, Magyarország, 20 ezer fős kisváros, kisvendéglő házhozszállítással, helyben fogyasztással, menüztetéssel, rendezvények vállalásával. Facebook hirdetés: azonnali kezdéssel futárt keresnek. Jelentkezem, bemegyek még aznap egy gyors telefon után.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Befizetted egy networking szervezet díját és csalódtál? Befizetted egy networking szervezet díját és csalódtál?

2019.04.25. 20:42

Van egy rossz hírem Neked, nem fogom lehúzni a networking szervezeteket. Inkább téged. Ugyanis nagyon valószínű, hogy rajtad múlt a csalódás. Igen, rajtad, ezért vállald te a felelősséget. Még egy amatőr módon üzemeltetett networking szervezet is hozhat hasznot neked, ha aktívan csinálod azt a bizonyos networking tevékenységet.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Dízel Dezső autóértékesítő esete Átlagos Áron vevővel Dízel Dezső autóértékesítő esete Átlagos Áron vevővel

2019.04.14. 5:00

Volt egyszer egy autóértékesítő, (legyen a neve Dízel Dezső) akihez betoppant maga a VEVŐ! (Legyen a neve Átlagos Áron) A sztori teljes egészében a fantázia szüleménye. Bármiféle hasonlóság valós eseményekkel és személyekkel csupán a véletlen műve. Ja, nem.

Vittinger László írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.

HR a villamoson (is) HR a villamoson (is)

2019.04.08. 19:41

A napokban villamoson utazva arra kaptam fel a fejem, hogy két hölgy beszélget: a munkahely volt a téma. Szakmai ártalom, bevallom, fülelni kezdtem azt remélve: hallok egy jó történetet, egy követendő példát, motivációtól duzzadó munkakedvet ezen a korai pénteki órán.

Bartha Anikó írása

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Mire gondol az átlagos értékesítő a zárás előtt belépő vevőről? Mire gondol az átlagos értékesítő a zárás előtt belépő vevőről?

2019.03.31. 16:17

A blog szaküzlettel rendelkező vállalkozóknak szól. Amikor zárás előtt 5 perccel belép a szaküzletbe egy vásárló, általában a következő rövid párbeszéddel indul az értékesítési folyamat:

  • Jó napot!
  • Jó napot! Miben segíthetek?

Ez a (egyébként nagyon helytelen) kérdés  zárás előtt 5 perccel, vérmérséklettől függően több mindent jelenthet az értékesítő gondolataiban.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Az aktivitásról - március 15., a nemzeti ünnepünk jegyében Az aktivitásról - március 15., a nemzeti ünnepünk jegyében

2019.03.23. 8:45

Mielőtt azt gondolnád, hogy sales helyett történelemmel kezd foglalkozni a weboldalunk, megnyugtatlak, hogy csak rövid párhuzamot vonunk a végén az értékesítés és a nemzeti ünnepünk között. Nézzük, hogy mit jelent az aktivitás értékesítőnek/vállalkozónak.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Van egy közösség... Van egy közösség...

2019.03.19. 20:36

A közösség ereje csodákra képes, még az üzleti világban is. Tanulhatsz, fejődhetsz, inspirálódhatsz, ötletelhetsz. Sőt! Azt mondják, hogy egy barátságból vállalkozást indítani… hát minimum kétesélyes. De ha egy üzletből születik barátság, az általában tartós.  Én most egy ilyen üzleti közösségről írok nektek.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Amit soha nem akar hallani egy értékesítő Amit soha nem akar hallani egy értékesítő

2019.03.02. 19:00

Vannak olyan mondatok, amit soha nem akarsz hallani, ha értékesítő vagy. Ezek miatt leszel frusztrált, demotivált, rosszkedvű. Amikor vasárnap este már gyomorgörcsöd van, mert másnap „dolgoznod kell menni”.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

„Tükröm-tükröm mondd meg nékem…” „Tükröm-tükröm mondd meg nékem…”

2019.02.24. 11:04

„…milyen értékesítő is vagyok valójában?”

Sok bolti értékesítővel és üzletkötővel találkozom networking eseményeken mint sales tanácsadó. Nem szokásom magamat tukmálni, ilyenkor éppen csak bemutatkozom, és névjegyet cserélünk.

„Időnként” előfordul, hogy  a bemutatkozás után elsőre a következő reakciókat kapom annak ellenére, hogy nem akarom „eladni” magam:

  • Ó, nekem nincs problémám, jó a zárási arányom.
  • Van elég ügyfelem.
  • Úgyis az ár számít, mi pedig olcsók vagyunk, ezért tudunk sokat eladni.
  • Mindenkire rá tudom beszélni a termékem.
  • Ha kidobnak az ajtón, bemegyek az ablakon.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

Kit vádolhatsz a sikertelenségedért értékesítőként? Kit vádolhatsz a sikertelenségedért értékesítőként?

2019.02.16. 11:46

A főnököt. A tőzsdeindexet. A vevőt. A politikai helyzetet. A gazdasági helyzetet. A kollégát. A csillagok együtt állását. A párodat. De magadat? Azt már nem! Hiszen te vagy a legjobb, te nem tehetsz róla!

Még mindig sok értékesítővel találkozom, akik megmagyarázzák, hogy ők miért nem hibásak abban, hogy nem tudnak üzletet kötni.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

5+1 tipp, hogy ne az ár számítson (Videó) 5+1 tipp, hogy ne az ár számítson (Videó)

2018.12.02. 15:09

Adok 5+1 tippet, hogy az értékesítésedben ne az ár számítson. Tudom, ez a téma már volt egyszer, most egy 10 perces videóban mondom el a tippeket.

A lista természetesen nem teljes, ha van kedved, egészítsd ki nyugodtan a blog alján, a hozzászólásoknál. 

Olvasási megtekintési idő: 10 perc

Az értékesítés fejlesztés önmagában hogyan oldja meg az értékesítési problémáidat? Az értékesítés fejlesztés önmagában hogyan oldja meg az értékesítési problémáidat?

2018.11.17. 14:13

A rövid válasz: valószínűleg nem megfelelően.

Amióta értékesítés fejlesztéssel foglalkozom, szinte mindegyik ügyfelemnél fordult elő valamilyen kapcsolódó terület fejlesztése.

Példák, amikkel a közelmúltban találkoztam:

  • Van egy elégedetlen értékesítőd, akit egy tréninggel akarsz „meggyógyítani”.
  • Úgy gondolod, hogy vonzó munkahely a vállalkozásod, mégis elment két jó embered a cégtől.
  • Hideghívással akarsz ügyfelet szerezni márkaépítés és szakértői státusz nélkül.
  • Nem egyértelmű a motivációs rendszer a cégedben.
  • Nem használod az online világ eszközeit.
  • 6 hónapos sales ciklusú termékre tiszta jutalékos értékesítőt akarsz alkalmazni.
  • Nem tudja a cégedben a jobb kéz, hogy mit csinál a bal.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

Miért nem kérdeznek az értékesítők? Miért nem kérdeznek az értékesítők?

2018.09.06. 11:16

Lakásfelújítást tervezgetve több szaküzletben jártam az elmúlt hetekben. Megpróbálom kulturáltan megfogalmazni a tapasztalataimat: NEM AKAROK TÖBB TERMÉKBEMUTATÓT!  Nagyon kevés helyen tettek fel kérdéseket, nem tudták meg igazán, hogy mit akarok, és azt, hogy MIÉRT.

Olvasási idő: kb. 3 perc.

10 dolog, ami hátráltatja az értékesítést a cégedben 10 dolog, ami hátráltatja az értékesítést a cégedben

2018.08.20. 16:47

Kedves vállalkozó/cégvezető olvasóm! Adok neked egy 10 pontos checklistát arról, hogy miket vizsgálj meg, ha úgy érzed, nem működik jól az értékesítés a cégedben. Azért érdemes a lista szerint megvizsgálnod az értékesítésedet, hogy egy problémát ne egy másik probléma megoldásával próbálj kezelni.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Szereted a munkád? Szereted a munkád?

2018.07.29. 14:21

Erre a kérdésre az igennel válaszolók aránya valahol 10% körül szokott lenni. Azért választottam ezt a mai témának, mert az értékesítés tipikusan olyan munka, amit csak akkor tudsz jól csinálni, ha szereted. Ha csak a sárga csekkek miatt csinálod, akkor hagyd abba!

Olvasási idő: kb. 4 perc.

A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága A helyes és megfelelő kommunikáció fontossága

2018.07.24. 13:07

Munkahelyen, otthon, az utcán stb. a konfliktusok kezelésének elengedhetetlen feltétele, hogy legyen kommunikáció. Amíg ezt az alapelvet meg nem értjük és használjuk, addig csekély esély van megértésre jutni vagy elkerülni a "cica harcokat", "kiskakas viadalokat", sértődéseket, megbántódásokat.

Rajos F. Marianna írása

Olvasási idő: kb. 1 perc.

A 12 dühös ember című film és az értékesítés – mi köze van hozzá??? A 12 dühös ember című film és az értékesítés – mi köze van hozzá???

2018.07.20. 21:00

Akinek kalapácsa van, mindent szögnek néz - hogy rögtön egy Maslow idézettel kezdjek. A fenti filmet már sokféle szemszögből elemezték, én most az értékesítés, tárgyalástechnika szemszögéből teszem meg ugyanezt. Mély tisztelettel a film alkotói iránt, hiszen ez az egyik kedvenc filmem. Technikát tudok tanulni, motivációt, hozzáállást tudok belőle még mindig meríteni, pedig már sokszor láttam. Péntek este van, épp most néztem meg (újra) és most „billentyűt” ragadok egy rövid elemzéshez.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Hahó! 2018-at írunk! Tényleg nincs még weboldala a vállalkozásodnak? Hahó! 2018-at írunk! Tényleg nincs még weboldala a vállalkozásodnak?

2018.07.05. 18:40

Egy telefonos párbeszéd, ami nemrég hangzott el:

  • Múltkor meg akartam nézni a weboldalukon a referenciákat, de csak az „Under construction” céget láttam. Nekik is dolgoztak? laugh
  • Nézze, tudom, hogy gáz, de a webfejlesztőm már hónapok óta ígéri, hogy kész lesz az új oldal, de mindig el van havazva. Elküldöm emailben, jó?

Szerinted ebből lesz üzlet? Ha a saját weboldalával kapcsolatos teendőket nem tudja/nem akarja menedzselni a vállalkozó, akkor nekem hogy fog szolgáltatni?

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Miért és hogyan előzd meg a kifogást? Miért és hogyan előzd meg a kifogást?

2018.07.04. 20:13

Sokszor elmondom, hogy a legjobb kifogáskezelés a megelőzés. De azt, hogy miért, és hogyan csináld, a tréningjeimen szoktam elmondani. De most megosztom Veled is.

Olvasási idő: kb. 4 perc.

Piros vagy kék kapszula? – Változtass! Piros vagy kék kapszula? – Változtass!

2018.07.01. 18:43

Ez a rövid szösszenet szolgáltatóknak, tanácsadóknak, coachoknak szól, 3 féle embertípusról. Emlékszel még erre a kultfilmre, amiben ezt a választást kínálja Morpheus Neonak? Igen, ez volt a Mátrix.

Olvasási idő: kb. 3 perc.