Blog

Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales és networking világából, a kapcsolat építésztől.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseimet, jobban megismerhetsz!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalamat is!

2017.01.05. 7:11

Kedves olvasóm!

Először is sikeres és boldog új évet kívánok! Az idei céljaid kitűzéséhez adok egy kis muníciót.

Vajon mi lehet a sikeres értékesítés legnagyobb jutalma? A jutalék? Az árrés? Az ügyvezetőd dícsérete?

2016.12.11. 16:16

Neked hogy sikerült az 2016-os éved, és mi a célod 2017-re? Még nincs leírva!?

Itt az ideje értékelni 2016-ot, és elkészíteni a stratégiát, az üzleti tervet, a 2017-es célkitűzéseket. Ha nincs célod, biztos hogy éppen most is valaki másnak a céljáért teszel.

Ha pedig értékesítéssel foglalkozol - akár vállalkozóként, akár alkalmazottként – egyenesen elengedhetetlen, hogy legyenek céljaid!

2016.12.11. 9:17

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

Igen, van két olyan téma amit soha nem hozunk szóba egy üzleti tárgyaláson. Ez pedig a politika és a vallás. Persze van még néhány, amit nem szoktunk (faji, nemi hovatartozás, Fradi vs. Újpest, stb.) de ez a kettő a legérzékenyebb. A következőkben pedig azt is elárulom, hogy miért.

2016.11.30. 16:56

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

A fenti cím, ahogy sejthető, a tanulásról szól. Értékesítői pályafutásom során sokféle szakemberrel, kereskedővel találkoztam, akiknek az általam forgalmazott anyagot és annak használatát kellett megmutatnom, "megtanítanom". 

Sokféle reakcióval találkoztam, a legtöbbje pozitív volt, de volt néha egy-egy furcsa esetem is. Ebből emeltem ki egyet, amit megosztok veled.

A tanulságot természetesen levonjuk a végén, ahogy sejted, arra fogok kilyukadni, hogy mindenkinek érdemes időnként visszaülni az iskolapadba.

2016.11.18. 18:20

Neked hogy sikerült az idei éved, és mi a célod jövőre? 

Közeleg az év vége, itt az ideje értékelni az évet, és elkészíteni a stratégiát, az üzleti tervet, a 2017-es célkitűzéseket. Ha nincs célod, biztos hogy éppen most is valaki másnak a céljáért teszel!

Ha pedig értékesítéssel foglalkozol - akár vállalkozóként, akár alkalmazottként – egyenesen elengedhetetlen, hogy legyenek céljaid!

2016.11.17. 12:46

Szeretettel várlak nyílt tréningemre 2016. december 7.-én!

Mérnök, informatikus, könyvelő, ügyvéd - egyszóval profi szakember vagy a területeden? Vállalkozóként vagy megtanulsz értékesíteni, vagy megfizetsz egy jó értékesítőt, aki megoldja neked ezt a feladatot, és megtanulod kontrollálni. A jó hír: az értékesítés tanulható! Sőt, szerethető! Persze, ha tudod az alaplépéseit. 

2016.10.21. 7:54

Kedves értékesítő olvasóm!

Igen, a kifogáskezelésre kíváncsi mindenki a tréningemen, így most elárulok néhány titkot, arról, hogy én hogyan csinálom. Először is fel kell ismerned, hogy kifogásról vagy körülményről szól. Tudod, hogy mi a különbség a kettő között?

2016.10.10. 16:07

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

Téged mikor kérdezett meg egy beszállítód, hogy miért őt választottad? Te mit válaszolnál? Ugye te megkérdezed a vevőidet?

2016.10.05. 6:34

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

Szokványos történet az alábbi, lehet, hogy veled is előfordul, hogy a sikerrel lezárt értékesítés után az ügyfél nem fizet időben, azzal kommunikálni kell. Persze nem az ukrán „ügyvédnek”, hanem először neked.

Ha ez az ügyfél az úgynevezett uralkodó típusba tartozik, (érdemes az eneagram típusok között megnézni a jellemzőit) akkor jól meg kell válogatni a szavaidat.

2016.10.03. 15:04

Kedves értékesítéssel foglalkozó olvasóm!

Körülbelül 10 évvel ezelőtt, egy klinkerburkolatokat forgalmazó cég üzletágvezetőjeként dolgoztam, ott esett meg velem a történet, ami az igényfelmérésről szól. Bejött a bemutatótermünkbe egy vevő, egy fekete négykarikás 6-os autóval, csak úgy sütött róla, hogy tudja, hogy mit akar, nem szokott ellentmondani neki senki. Jól menő vállalkozónak tűnt.

2016.10.01. 15:30

Kedves vállalkozó olvasóm!
Az egyik legnehezebb kérdés, hogy hogyan lehet egy értékesítőt motiválni. Rengeteg példát látok, ahol az értékesítő kap felülről egy tervet és egy folyamatos nyomást, miszerint „nem érdekel, hogyan, menj és adj el!” Persze, hogy működik a módszer, sok értékesítő félti a munkáját, nem akarja elveszíteni. Így nekiáll, és a hónap utolsó két napján még két kávégépet, vagy tíz telefon előfizetést próbál kétségbeesetten eladni. Figyeld a szavakat: „fél”, „próbál”, „kétségbeesetten”. Szerinted, ha ilyen hangulatban képviseli a cégedet, az ügyfeleknek milyen véleménye lesz az értékesítődről, illetve a cégedről? Átéltem, kávégépes értékesítő kért kétségbeesetten 30.-án, hogy vegyünk már nála egy gépet, mert különben holnap kirúgják. Ez az ügyféligényről szól? Nyilván sajnáltam, de mivel volt az irodában kávégép, nem vettem.