Blog

Ki hívott taknyosnak, milyen a jó kérdés, "hülye" vevő, tévhitek az értékesítésben, árérzékeny piac, nagy ügyfél, kanapé... Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales és networking világából, a kapcsolatépítésztől.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseimet, jobban megismerhetsz!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalamat is!

2017.01.22. 16:30

Kedves olvasóm!

Munkám során az egyik legnagyobb dicséretet az egyik konkureciánktól kaptam, kb. 18 évvel ezelőtt. Akkor egy burkolat szaküzletben dolgoztam, és többek között egy nívósabb magyar csempegyár termékeit is forgalmaztuk. Egy szép tavaszi reggelen berontott az egyik konkurens építőanyag kereskedés vezetője, és köszönés helyett annyit mondott:

- Most azonnal áruld el, hogy ugyanazt a csempét hogy tudod 20%-kal drágábban eladni mint én!

- Köszönöm!

feleltem, és így folytattam:

- ennél jobban nem is kezdődhetne a napom!.Nem árulom el minden szakmai titkomat, de az egyik okot te is láthatod, ha megnézed a csempéket.

Talán a legtöbb segítséget abban kérik az ügyfeleim, hogy mit csináljanak, hogy ne az ár számítson a értékesítésben. Komoly tévhitek vannak a fejekben, hogy miért az ár a legfontosabb tényező, a legfőbb jellemzője egy-egy üzletkötésnek.

2017.01.19. 17:50

Kedves olvasóm!

A múlt héten egy kolléganőmmel tartottunk egy tréninget a célkitűzésről. A tréning elején megkérdeztem a résztvevőket (mindenki vállalkozó volt), hogy ki foglalkozik értékesítéssel. Senki sem jelentkezett. Megkérdeztem, hogy mivel foglalkoznak. Jöttek a válaszok, épületgépészet, informatika, oktatás, stb. Még egyszer mondom, mindenki vállalkozó volt.

Szerinted kell értékesítéssel foglalkozniuk?

2017.01.16. 19:26

Kedves olvasóm!

Rövid lesz a következö sztori. Egy kamarai eseményen voltam, ami vacsorával zárult. Egy 12 fős asztalhoz ültem le. Az asztaltársaság (cégvezetők, vállalkozók) természetesen nyitott volt, így elkezdtünk beszélgetni vacsora közben, ki-ki a mellette ülővel. A beszélgetőpartnerem egyszer felállt, hogy hozzon desszertet, közben én figyeltem az egyik ismerősömet és az ő beszélgetőpartnerét.

2017.01.14. 10:59

Kedves olvasóm!

Kezdhetsz tippelni, vajon mi a legfontosabb tulajdonsága egy kiváló értékesítőnek.

Extrovertált? Hm, én ismerek olyan introvertált értékesítőt, aki nagyon eredményes.

Sokat beszél? Ez sem, sőt ez kifejezetten rossz tulajdonsága egy értékesítőnek.

Rámenős? Nem, ha tudod az alapvető szakmai fogásokat, akkor nem kell rámenősnek, erőszakosnak lenned. légy inkább következetes és proaktív.

Akkor mi lehet?

2017.01.10. 18:29

Kedves olvasóm!

Munkám során több olyan tévhittel találkoztam ami az értékesítéshez kapcsolódik. Ezek közül szeretnék kiemelni és megcáfolni hármat.

2017.01.05. 7:11

Kedves olvasóm!

Először is sikeres és boldog új évet kívánok! Az idei céljaid kitűzéséhez adok egy kis muníciót.

Vajon mi lehet a sikeres értékesítés legnagyobb jutalma? A jutalék? Az árrés? Az ügyvezetőd dícsérete?

2016.12.11. 16:16

Neked hogy sikerült az 2016-os éved, és mi a célod 2017-re? Még nincs leírva!?

Itt az ideje értékelni 2016-ot, és elkészíteni a stratégiát, az üzleti tervet, a 2017-es célkitűzéseket. Ha nincs célod, biztos hogy éppen most is valaki másnak a céljáért teszel.

Ha pedig értékesítéssel foglalkozol - akár vállalkozóként, akár alkalmazottként – egyenesen elengedhetetlen, hogy legyenek céljaid!

2016.12.11. 9:17

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

Igen, van két olyan téma amit soha nem hozunk szóba egy üzleti tárgyaláson. Ez pedig a politika és a vallás. Persze van még néhány, amit nem szoktunk (faji, nemi hovatartozás, Fradi vs. Újpest, stb.) de ez a kettő a legérzékenyebb. A következőkben pedig azt is elárulom, hogy miért.

2016.11.30. 16:56

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

A fenti cím, ahogy sejthető, a tanulásról szól. Értékesítői pályafutásom során sokféle szakemberrel, kereskedővel találkoztam, akiknek az általam forgalmazott anyagot és annak használatát kellett megmutatnom, "megtanítanom". 

Sokféle reakcióval találkoztam, a legtöbbje pozitív volt, de volt néha egy-egy furcsa esetem is. Ebből emeltem ki egyet, amit megosztok veled.

A tanulságot természetesen levonjuk a végén, ahogy sejted, arra fogok kilyukadni, hogy mindenkinek érdemes időnként visszaülni az iskolapadba.

2016.11.18. 18:20

Neked hogy sikerült az idei éved, és mi a célod jövőre? 

Közeleg az év vége, itt az ideje értékelni az évet, és elkészíteni a stratégiát, az üzleti tervet, a 2017-es célkitűzéseket. Ha nincs célod, biztos hogy éppen most is valaki másnak a céljáért teszel!

Ha pedig értékesítéssel foglalkozol - akár vállalkozóként, akár alkalmazottként – egyenesen elengedhetetlen, hogy legyenek céljaid!

2016.11.17. 12:46

Szeretettel várlak nyílt tréningemre 2016. december 7.-én!

Mérnök, informatikus, könyvelő, ügyvéd - egyszóval profi szakember vagy a területeden? Vállalkozóként vagy megtanulsz értékesíteni, vagy megfizetsz egy jó értékesítőt, aki megoldja neked ezt a feladatot, és megtanulod kontrollálni. A jó hír: az értékesítés tanulható! Sőt, szerethető! Persze, ha tudod az alaplépéseit. 

2016.10.21. 7:54

Kedves értékesítő olvasóm!

Igen, a kifogáskezelésre kíváncsi mindenki a tréningemen, így most elárulok néhány titkot, arról, hogy én hogyan csinálom. Először is fel kell ismerned, hogy kifogásról vagy körülményről szól. Tudod, hogy mi a különbség a kettő között?

2016.10.10. 16:07

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

Téged mikor kérdezett meg egy beszállítód, hogy miért őt választottad? Te mit válaszolnál? Ugye te megkérdezed a vevőidet?

2016.10.05. 6:34

Kedves vállalkozó és/vagy értékesítő olvasóm!

Szokványos történet az alábbi, lehet, hogy veled is előfordul, hogy a sikerrel lezárt értékesítés után az ügyfél nem fizet időben, azzal kommunikálni kell. Persze nem az ukrán „ügyvédnek”, hanem először neked.

Ha ez az ügyfél az úgynevezett uralkodó típusba tartozik, (érdemes az eneagram típusok között megnézni a jellemzőit) akkor jól meg kell válogatni a szavaidat.

2016.10.03. 15:04

Kedves értékesítéssel foglalkozó olvasóm!

Körülbelül 10 évvel ezelőtt, egy klinkerburkolatokat forgalmazó cég üzletágvezetőjeként dolgoztam, ott esett meg velem a történet, ami az igényfelmérésről szól. Bejött a bemutatótermünkbe egy vevő, egy fekete négykarikás 6-os autóval, csak úgy sütött róla, hogy tudja, hogy mit akar, nem szokott ellentmondani neki senki. Jól menő vállalkozónak tűnt.

2016.10.01. 15:30

Kedves vállalkozó olvasóm!
Az egyik legnehezebb kérdés, hogy hogyan lehet egy értékesítőt motiválni. Rengeteg példát látok, ahol az értékesítő kap felülről egy tervet és egy folyamatos nyomást, miszerint „nem érdekel, hogyan, menj és adj el!” Persze, hogy működik a módszer, sok értékesítő félti a munkáját, nem akarja elveszíteni. Így nekiáll, és a hónap utolsó két napján még két kávégépet, vagy tíz telefon előfizetést próbál kétségbeesetten eladni. Figyeld a szavakat: „fél”, „próbál”, „kétségbeesetten”. Szerinted, ha ilyen hangulatban képviseli a cégedet, az ügyfeleknek milyen véleménye lesz az értékesítődről, illetve a cégedről? Átéltem, kávégépes értékesítő kért kétségbeesetten 30.-án, hogy vegyünk már nála egy gépet, mert különben holnap kirúgják. Ez az ügyféligényről szól? Nyilván sajnáltam, de mivel volt az irodában kávégép, nem vettem.