Vállalkozóknak, cégvezetőknek elolvasni tilos!

2017.04.23. 15:24

Kedves olvasóm!

Ha vállalkozó, vagy cégvezető vagy, NE olvasd el, csak küldd tovább az értékesítőidnek! Nem neked való, sőt lehet, hogy pimasznak találod az írásomat. :) Még a végén úgy tűnne, hogy én vezetem az értékesítők szakszervezetét.

Szóval kedves értékesítők! Ez az írás nektek szól!

Előre bocsátom, sokáig voltam alkalmazott, több szemszögből is látom az értékesítést mint szakmát. Amióta tanácsadással és tréninggel foglalkozom, sok értékesítővel találkozom, aki lázad a főnöke ellen, azt mondja, hogy ez vagy az (például egy kimutatás, egy statisztika elkészítése, leltár, stb.) nincs benne a munkaköri leírásában. Különben is, a főnököm hülye!  Hidd el kedves értékesítő, megértelek. Ha szerződsz valamire, akkor a másik félnek (a főnöködnek) sem illik megszegnie a megállapodást. De van ennek egy másik nézőpontja is. Ha a munkádhoz, a teljesítményedhez fontos az a plusz munka, amit meg kellene csinálnod, akkor tedd meg magadért, tedd meg a saját sikeredért. Ezért ugyanis elsősorban te vagy a felelős. Ha nem teszed meg, ezért kevesebb lesz az eladásod és felelősségre vonnak (vagy kirúgnak), akkor hiába mondod azt, hogy “de ez nem is az én dolgom lett volna”. Ha pedig megcsinálod, és ezért baleknak néznek, ad absurdum még több plusz munkát raknak rád, ami már nem szolgálja a saját sikeredet és eredményeidet, akkor hagyd a fenébe azt a céget. Húha! Igen, hagyd!

Ha a te hozzáállásod proaktív, ambíciózus, akkor előbb-utóbb megtalálod azt a céget, ahol a vezető megbecsüli ezt a hozzáállást. Ugyanis egy helyes hozzáállás van, ha megbíznak egy feladattal, azt megoldod. Sok céggel találkoztam én is, ahol a vezető zsarnok, nem következetes, kihasznál, nem fizet meg, ordibál az alkalmazottaival (ilyet is láttam, ráadásul nő volt az illető, szánalmas látvány volt). Az ilyen nem is vezető, hanem csak főnök. És legalább annyi értékesítővel találkoztam, aki “megúszni” jár be dolgozni, sumákol, maszekol, lazsál, és kifogásokat keres, amikor megkérdezik, hogy miért nincs több ügyfele. De ha egy értékesítő találkozik egy rosszul vezetett céggel, és folyamatosan panaszkodik, de marad a cégnél, akkor azt nem tudom sajnálni. Ha mindent megtettél, sőt az ötleteiddel javítani akarsz a helyzeten, de nem hallgatnak meg, igazságtalanul bánnak veled, akkor állj fel, köszönj el, és keress másik munkahelyet. Igen, amikor minden második ügyfelem értékesítőt keres, ebben a szakmában nem nehéz elhelyezkedni, ha hozod az eredményt. De panaszkodásnak helye nincs, ha nem tetszik, változtass! Lehet, hogy a főnököd is ezt mondta, de akkor lepd meg, és fogadj szót! :) Én drukkolok neked, hogy megtaláld az igazit, mármint az igazi munkahelyet. Vagy esetleg sikerüljön változtatni a hozzáállásodon.

És külön öröm, amikor olyan céget találok, ahol remek a vezető, és remek értékesítői vannak. Ilyenkor nem meglepő módon a terven felüli növekedés garantált. Nálam ennek a “különdíjnak” a nyertese a Nordart, és a vezetője Nágel Balázs. Megérdemlik, hogy név szerint említsem őket.  

Záró gondolatként a jó értékesítő receptje:

  • 75% ambíció és szorgalom,
  • 20% tanulási és fejlődési hajlandóság
  • 5% tehetség

Amiről felismered:

  • csillogó szemek
  • nyitottság
  • pozitív életszemlélet

Ha vállalkozó, vagy cégvezető vagy, és mégis végigolvastad, akkor magadra vess. :)

Vittinger László
kapcsolatépítész

>>vissza a blogbejegyzésekhez<<