Hogyan kapcsolj sales fokozatba?

2017.03.27. 8:40

Kedves olvasóm!

Ha te mérnök, informatikus, ügyvéd, bölcsész, stb. végzettségű és beállítottságú ember vagy, és van egy vállalkozásod, akkor bizony te is értékesítő vagy. Most esetleg tiltakozol: “Méghogy kupec/ügynök/üzletkötő?! Na az nem vagyok!” Lehet, hogy le is nézed ezt a szakmát?

Pedig van olyan, hogy értékesítői üzemmód, ezt segítek neked is bekapcsolni.

Az autóban sem egyből az 5. vagy 6. sebességgel kezdünk. A sales fokozat eléréséhez végig kell mennünk néhány lépésen.

1. Legyen víziód! Soha ne a pénzért csináld! Például, ha szoftverfejlesztő vagy, akkor AKARJ segíteni cégeknek, embereknek a szoftvereddel! Könnyítsd a munkájukat, növeld a hatékonyságukat, segítsd őket nagyobb profithoz a megoldásoddal. A te megoldásodnak mi a haszna az ügyfeleid számára?

2. A víziódat váltsd át célokra, aztán ehhez készíts végrehajtható tervet. A víziót a céltól az különbözteti meg, hogy a cél (nehezen, de) elérhető, tömege  és határideje van.

3. Készíts piackutatást, nézd meg, hogy valóban szükség van-e a termékedre, vagy csak te érzed így. Láttam már több asztalfióknak készített terméket, a tiéd ne legyen az! Így elkerülheted azt a veszélyt is, hogy későn jössz rá, hogy valaki olcsóbban és régebben már megvalósította az ötletedet. A piackutatásnál a haszonérvekre koncentrálj!

4. Fogalmazd meg, miben különbözöl  a konkurenciádtól. Ha nem teszed magad egyedivé, akkor csak az ár marad összehasonlító tényezőnek. Ezt ugye te sem akarod?

5. Konzultálj egy értékesítési vagy marketing szakemberrel, hogy meyik ügyfélszerzési mód a legmegfelelőbb a termékednek. Elmúlt az az idő, amikor elég volt annyit mondani az üzletkötődnek, hogy kész a termék, kész az árlista, nem érdekel hogyan, csak menj eladni!

6. Most már jöhet a sales fokozat, írj, vagy hívj, és segítek!

Ugye, hogy a néha lenézett és kicsit  misztikus (erre születni kell!) értékesítési folyamatot is lehet logikus lépésekre bontani?

Vittinger László
kapcsolatépítész

>>vissza a blogbejegyzésekhez<<