Az én piacom olyan árérzékeny!

2017.05.01. 11:18

A tréningjeim során minden második alkalommal elpanaszolják az üzletkötők, hogy az ő piacuk mennyire árérzékeny. Nem tud mit kezdeni azzal, hogy ha annyit mond a vevőjelöltje, hogy ez drága, és elmegy, beszerzi valahol olcsóbban. Aztán kicsit később rájön, hogy “nem ilyen lovat akart”. Végül az üzletkötő és a vevő sem lett elégedett.

Nemrég egyik tréningemen, ahol felmerült ez a kérdés, a következő párbeszédet folytattam le az ügyvezetővel:

  • Jól emlékszem, hogy nem régen vettetek céges autókat?
  • Igen, 5 db autót vettünk.
  • És mik voltak a szempontjaid a vásárlásnál?
  • Először is legyen megbízható. Lehetőleg kombi, és nagyobb méretű, hogy időnként árut vagy mintát is lehessen benne vinni. A megjelenése méltó legyen a cégünkhöz. Legyen presztizse az autónak. És legyen jó az ára.
  • Figyelted, hogy hányadiknak mondtad az árat? Az ÖTÖDIK érved volt. Szerinted a ti vevőiteknek meg nincsenek más szempontjai, mint az ár???

Csend. Szinte hallottam, hogy lassan, de sorban esnek le a tantuszok. Persze, ehhez ismerni kell az ügyfelek szempontjait, meg kell határoznod a terméked USP-jét (Unique selling points, azaz egyedi jellemzők), aztán megkérdezni az eddigi ügyfeleidet, hogy miért nálad vásárolnak, mit gondolnak rólad.

Rólam például ezeket gondolják az ügyfeleim:

http://ertekesits.hu/Referenciak

Persze a fentiekhez érdemes elolvasnod ezt a blogbejegyzést is:

5+1 tipp, hogy ne az ár számítson

Gyere és sajátítsd el a Vittinger módszerben alkalmazott profi értékesítési technikákat, melyek segítségével cselek nélkül, őszintén, látszólag észrevétlenül jutsz el oda, hogy vásárolni akarnak tőled!

Tapasztald meg Te is milyen egy sikeres értékesítési csapattal dolgozni!

vittingertrening.ertekesits.hu

Vittinger László
kapcsolatépítész