Az egó rossz tanácsadó

2017.11.24. 14:38

Már egyszer írtam erről, de mivel nap mint nap találkozom vele, ezért még mindig aktuális. Akár értékesítő, akár vállalkozó vagy, az egó rossz tanácsadó. Pillanatnyilag úgy tűnhet, hogy érhetsz el sikert, de  hosszútávon nincs esélyed. Ha lenézed a vevőidet, (ha van egy csöpp eszük) nem fognak vásárolni nálad. Ha lenézed az alkalmazottaidat, (ha van egy csöpp eszük) úgy ott hagynak, hogy nem is köszönnek el.

Néhány példa:

- "Dolgozzatok rabszolgák!” Tipikus 90-es évekbeli vállalkozó(?), szerencsére kihalófélben. Ne is vesztegessünk rá több szót.

"Nem fogadom el, hogy az alkalmazottam felvételénél két egyenrangú fél tárgyal.”  Nemsokára becsukhatsz, egyre kevesebb ember fog meghunyászkodni nálad. Főleg az Y generációs munkavállaló, ha rá is kiabálsz, szó nélkül otthagy.

- "Miért nem adod el neki azt a szart, ami már itt van két éve a raktárban, jó az neki.” Na ezzel az alkalmazottadat és a vevődet egyaránt lenézed. Esetleg nem azt kéne adni a vevőnek, amire szüksége van, amit az igényfelmérés során kiderítettél??? Esetleg nem etikus üzleti viselkedést kellene elvárnod az értékesítődtől???

- "Ha kevés pia fogy, szólunk a pilótának, állítson elő egy kis turbulenciát. Ez biztos megdobja az eladásokat." Ezt a Ryanair elnöke mondta, a nevét sem vagyok hajlandó leírni. Én biztos nem repülök Ryanairrel. Remélem, te sem.

- "Nálunk 10 tárgyalást kell lefolytatni egy értékesítőnek naponta, az általa összeállított listából, telefonon egyeztetve az időpontokat.”  Ha megadom ennek a cégvezetőnek a számát, hívogatjátok este 9-kor hidegen, időpontért? Megérdemelné! Rabszolgatartó, és számolni sem tud.

Vannak változások, amiket először nagyon negatívnak érzünk. De minden változás hoz magával pozitívumokat is. Például a pénzügyi válság, megtanított bennünket (már akit megtanított), hogy a vevőink iránt alázattal legyünk. A mai munkaerőhiány megtanít arra, hogy jobb vezetőkké váljunk, és egyenrangú félnek tekintsük a kollégáinkat.

Mindkét tanulás az egó elengedéséről, és az alázatról szól. Ez a helyes út. Ha pedig „nagy” vállalkozónak, „sztár” értékesítőnek érzed magad, akkora az egód, hogy külön jön be az  ajtón és kiröhögöd a fentieket, a dinoszauruszok példáját fogod követni. Szerencsére.

Szerintem te nem ilyen vagy. :) Hiszen tájékozódsz, olvasod a blogokat (például ezt is), és ha a szakterületeden kiváló is vagy, a vállalkozás egyéb területeiről (sales, HR, szervezetfejlesztés, vezetői készségek) szívesen tanulsz.

Aha pedig a fenti területek közül a salesről és a networkingről szeretnél többet tudni, akkor kérj egy ingyenes konzultációt, és megnézem, hogy melyik területtel hogyan állsz.

Ha először egyedül szeretnél képet kapni a témában, töltsd ki a következő kérdőívet, és gondolkodj el a válaszaidon. 

Vittinger László
kapcsolatépítész

>>vissza a blogbejegyzésekhez<<