Blog

Érdekességek, hírek, saját történetek és tapasztalatok a sales és networking világából, a kapcsolat építésztől.

Ha elolvasod a blogbejegyzéseimet, jobban megismerhetsz!

Ha tetszenek a bejegyzések, kérlek like-old a Facebook oldalamat is!

2017.10.04. 18:56

Mindig azt tanítom a sales-es kollégáknak, hogy az alázat az ügyfél iránt egy nagyon fontos tulajdonsága egy értékesítőnek. A nagy egó ebben a szakmában hosszú távon kizárja a sikert.

A megalázkodás viszont hiba. Ne hagyd magad! A minap egy tréningen kérdezte egy üzletkötő, hogy mit csináljon azzal az ügyfél jelölttel, akinél már sokadszor van, és legutoljára a tárgyalásuk alatt az emailjeire válaszolgatott. Nem mert erre reagálni az értékesítő, nehogy elveszítse a jelöltet.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

2017.09.04. 14:27

A nagy esemény: mérnök vs. értékesítő boxmeccs

Igen, ez a meccs a vállalkozók fejében zajlik. Többször olvasok álláshirdetéseket olyan szöveggel, hogy „mérnök-üzletkötőt” keresnek (ma a Profession portálon is több, mint 40 ilyen van).  Egy a baj ezzel, hogy ilyenkor két különböző emberről beszélünk. Nem azért, mert egy mérnök nem képes elsajátítani az értékesítést (kifejezetten szeretem a mérnök vagy informatikus ügyfeleket), hanem azért, mert valószínűleg nem akarja elsajátítani. Márpedig  szándék nélkül, kényszerből még senki nem lett jó értékesítő. De a képességek sem feltétlen ugyanazok a két embertípusnál.

Ebben az írásomban azt boncolgatom, hogy egy vállalkozásnak melyik tudás a fontosabb egy értékesítő esetében.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

2017.08.10. 10:25

Igen, drága. Főleg az értékesítőknek, vállalkozóknak. Lehet ezzel vitatkozni, de ha az ügyfeleid szempontjából nézed, akkor drága, mert sokba kerül neked, ha nem tiszteled az ügyfeleidet, és nem alázattal közeledsz feléjük. Mert a nagy egó ezt kizárja.  Ugyanis senki nem szeret öntelt, „kihaénnem” típusú embertől vásárolni.

Olvasási idő: kb. 2 perc.

2017.08.02. 21:57

Kedves Olvasóm!

Útjára indítom interjú sorozatomat, amiben figyelemre méltó magyar kkv vállalkozóknak teszek fel kérdéseket. Célom, hogy a válaszokban találd meg te is azt a néhány gondolatot, amivel sikeresebbé teheted a vállalkozásodat, tanulhatsz olyanoktól, akik sikeresen építik vállalkozásukat.

Első alanyom Nágel Balázs, a Nordart tulajdonosa és ügyvezetője. Balázs már fél éve ügyfelem. Amit benne nagyon becsülök, hogy már most is sikeresen vezeti a vállalkozását, mégis (vagy éppen ezért) minden alkalmat megragad, hogy tanuljon, fejlődjön és fejlesszen. Az, hogy sikeres, nem kérdés, nyolcszámjegyű, 10% feletti adózás előtti nyereséget szokott elérni. 

Egy kellemes nyári reggelen egy hangulatos tatai kávézóban ülünk, és egy kávé mellett beszélgetünk.

Olvasási idő: kb. 6 perc.

2017.07.08. 11:29

Vittinger Sales Training – bevételnövelő sűrítmény több mint 20 év sales, és több mint 10.000 üzleti tárgyalás tapasztalatából 8 órában! 

De ki ez a Vittinger? Miért menjek el a tréningjére? Nézzük, mások miért mentek el:

Egy vélemény: "Laci értékesítési téningjén -a bemutatott példákon keresztül- olyan hibáimra jöttem rá, amit a "Vittinger módszerrel" javítva, a tréning után minden minősített leadet sikerrel zártam." Kozma Miklós, ügyvezető, Motibro Kft. 

Te mit fogsz mondani a tréningről?

2017.06.20. 17:04

Meghívó 

Mi a legjobb ügyfélszerzési mód 2017-ben több iparágban? Az ajánlás! Honnan kaphatsz ajánlást? Többek között jól felépített, karbantartott kapcsolati hálóból. Ha jársz konferenciákra, kamarai rendezvényekre, fogadásokra, és szeretnéd hatékonyan bővíteni a kapcsolati hálódat, szeretettel várunk a Vittinger Networking Tréningre!

Helyszín: The Three Corners Hotel Bristol, 1081 Budapest, Kenyérmező u. 4. 

Dátum: 2017. július 12. 13:00-17.00-ig

2017.06.04. 10:11

Kedves olvasóm!

Igen, ha nem tanulsz, bizony öreg vagy. Te döntötted el. Ne panaszkodj, ha bácsinak/néninek szólítanak.

A korral, tapasztalattal és az ebből következő sajátságos egóval, mint kifogással kétféleképpen találkozom a szakmámban.

Kattints a tovább gombra, ha meg akarod tudni, hogy én fiatalnak tartalak-e, vagy bácsinak/néninek foglak szólítani, ha legközelebb találkozunk. :)

Olvasási idő: kb. 2 perc.

2017.05.23. 18:37

Vittinger sales training – bevételnövelő sűrítmény több mint 20 év sales, és több mint 10.000 üzleti tárgyalás tapasztalatából 8 órában! 

Mottó: Vállalkozóként vagy megtanulsz kapcsolatot építeni és értékesíteni, vagy megfizetsz egy jó értékesítőt, aki megoldja neked ezt a feladatot, és megtanulod kontrollálni. Mindkét esetben várlak a tréningemen! A KKV szektor vállalkozójaként vagy értékesítőként egyaránt hasznos tudással távozol a tréningről. 

2017.05.15. 8:28

...kifejezés az én szótáramban nem létezik. Értékesítőként sok lehetőséged és felelősséged van, hogy ne kelljen hülyének tartani a vevőidet. Akár te mész az ügyfélhez, akár az ügyfél megy az üzletedbe, nincs jogod lehülyézni.

Sok értékesítő/vállalkozó van manapság is, aki mégis lehülyézi a vevőit. Elfelejti, hogy belőlük él. Fontosabb az egója, mint a bevétele.

Igen, de akkor mit csinálj azokkal, akik nem értenek meg, kötözködnek, elvtelenül alkudoznak, és rabolják az értékes idődet? Most elárulom. :)

2017.05.01. 11:18

Kedves olvasóm!

A tréningjeim során minden második alkalommal elpanaszolják az üzletkötők, hogy az ő piacuk mennyire árérzékeny. Nem tud mit kezdeni azzal, hogy ha annyit mond a vevőjelöltje, hogy ez drága, és elmegy, beszerzi valahol olcsóbban. Aztán kicsit később rájön, hogy “nem ilyen lovat akart”. Végül az üzletkötő és a vevő sem lett elégedett.

2017.04.23. 15:24

Kedves olvasóm!

Ha vállalkozó, vagy cégvezető vagy, NE olvasd el, csak küldd tovább az értékesítőidnek! Nem neked való, sőt lehet, hogy pimasznak találod az írásomat. :) Még a végén úgy tűnne, hogy én vezetem az értékesítők szakszervezetét.

Szóval kedves értékesítők! Ez az írás nektek szól!

2017.04.13. 18:49

Kedves olvasóm!

Egyik ügyfelemnél tartottam a viszonteladóinak egy értékesítési tréninget. Ezen a tréningen az értékesítés alap lépéseiről volt szó, és ezek közül az egyikben szó esett az árajánlatokról. Ahogy Tőled most, tőlük is megkérdeztem, hogy melyik a világ legfeleslegesebb árajánlata.

Szerinted melyik?

2017.03.27. 8:40

Kedves olvasóm!

Ha te mérnök, informatikus, ügyvéd, bölcsész, stb. végzettségű és beállítottságú ember vagy, és van egy vállalkozásod, akkor bizony te is értékesítő vagy. Most esetleg tiltakozol: “Méghogy kupec/ügynök/üzletkötő?! Na az nem vagyok!” Lehet, hogy le is nézed ezt a szakmát?

Pedig van olyan, hogy értékesítői üzemmód, ezt segítek neked is bekapcsolni.

2017.03.13. 19:29

Kedves értékesítő olvasóm!

Ha viszonteladóknak értékesítesz, akkor szerintem már te is ábrándoztál, hogy ha valami nagy fogást, egy igazán nagy ügyfelet, gigacéget szerzel meg, akkor anyagilag is, erkölcsileg is a mennyekbe jutsz. Te leszel a király! :)

De vajon ez biztos? Jönnek a rendelések, dől a pénz, felteheted a lábad az asztalra?

Ezt vizsgáljuk meg többféle szempontból, és természetesen egy történettel is illusztrálom a választ.

2017.02.25. 15:35

Kedves olvasóm!

A tevékenységem egyik alapvető eleme az értékesítési tréning. Van ennek egy rövid változata, aminek azt a címet adtam, hogy “A világ legrövidebb értékesítési tréningje”. Annyira rövid, hogy néhány perc alatt végig tudod olvasni, és ráadásul teljesen ingyen van. Ha betartod az ebben foglaltakat, már attól javulni fog a statisztikád.

2017.01.30. 17:51

Kedves olvasóm!

Ha a cím alapján asszociálsz a szereposztó díványra, akkor csalódást fogok okozni. Nem, itt nincs szó a megvesztegetésnek ezen formájáról, és nem is bútorüzletről fogok írni. Sőt, nem a pszichológus munkaeszköze lesz a blogom témája.

Hogyan is kapcsolódik a kanapé az értékesítéshez?

2017.01.28. 14:57

Kedves vállalkozó, vagy értékesítési vezető!

Feltetted már magadnak azt a kérdést, hogy ki a jó értékesítő? Például akkor, amikor nem válik be a sokadik jelölted sem?

Előfordult már, hogy jónak tűnt az állásinterjún a jelölt, majd eltelt 6 hónap és még a bérét sem termelte ki? Mennyibe került ez neked minden költséget (kiválasztás, betanítás, bér, stb.) és az elmaradt hasznot is számolva?

Mennyiben múlt az értékesítőn, és mennyiben rajtad?

2017.01.22. 16:30

Kedves olvasóm!

Munkám során az egyik legnagyobb dicséretet az egyik konkureciánktól kaptam, kb. 18 évvel ezelőtt. Akkor egy burkolat szaküzletben dolgoztam, és többek között egy nívósabb magyar csempegyár termékeit is forgalmaztuk. Egy szép tavaszi reggelen berontott az egyik konkurens építőanyag kereskedés vezetője, és köszönés helyett annyit mondott:

- Most azonnal áruld el, hogy ugyanazt a csempét hogy tudod 20%-kal drágábban eladni mint én!

- Köszönöm!

feleltem, és így folytattam:

- ennél jobban nem is kezdődhetne a napom!.Nem árulom el minden szakmai titkomat, de az egyik okot te is láthatod, ha megnézed a csempéket.

Talán a legtöbb segítséget abban kérik az ügyfeleim, hogy mit csináljanak, hogy ne az ár számítson a értékesítésben. Komoly tévhitek vannak a fejekben, hogy miért az ár a legfontosabb tényező, a legfőbb jellemzője egy-egy üzletkötésnek.

2017.01.19. 17:50

Kedves olvasóm!

A múlt héten egy kolléganőmmel tartottunk egy tréninget a célkitűzésről. A tréning elején megkérdeztem a résztvevőket (mindenki vállalkozó volt), hogy ki foglalkozik értékesítéssel. Senki sem jelentkezett. Megkérdeztem, hogy mivel foglalkoznak. Jöttek a válaszok, épületgépészet, informatika, oktatás, stb. Még egyszer mondom, mindenki vállalkozó volt.

Szerinted kell értékesítéssel foglalkozniuk?

2017.01.16. 19:26

Kedves olvasóm!

Rövid lesz a következö sztori. Egy kamarai eseményen voltam, ami vacsorával zárult. Egy 12 fős asztalhoz ültem le. Az asztaltársaság (cégvezetők, vállalkozók) természetesen nyitott volt, így elkezdtünk beszélgetni vacsora közben, ki-ki a mellette ülővel. A beszélgetőpartnerem egyszer felállt, hogy hozzon desszertet, közben én figyeltem az egyik ismerősömet és az ő beszélgetőpartnerét.